Jump to content
  • 0

verliezen instellingen

Peeties

Question

Hallo

Wanneer ik in een Filemaker pro 7 bestand (beheerd op afstand door FM server 7) bv de paginainstelling verander, ben ik na het sluiten van het bestand en het opnieuw openen deze instelling weer kwijt; evenzo als een sorteerroutine is uitgevoerd, de sorteervelden zijn na het opneiuw openen verdwenen.

Is dit te verhelpen?

Peter Spaan

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

ik heb geen idee waar je op doelt, bij pagina instellingen worden geen velden gebruikt; het FM bestand is in het veree verleden opgezet onder versie 2 en vorig jaar overgezet naar versie 7, voorheen waren het zeg nmaar stand alone toepassingen die middels samengebruik voor anderen beschikbaar waren; als dan de instellingen werden veranderd was dat voor de volgende gebruiker zichtbaar; ook een sorteer routine bleef bewaard. FM Server 7 draait onder Mac OS X.

Peter Spaan

• 0

In de server-client opstelling moet je bij het sluiten de instellingen die je de volgende keer voor dezelfde gebruiker wilt terugzien opslaan in een voorkeurentabel. Elke gebruiker heeft daarin een record. Bij het openen worden die instellingen dan opgehaald uit die voorkeurentabel.

Let wel: dit moet je zelf allemaal erin brengen. De voorkeurentabel, velden voor username en instellingen, een script die bij het afsluiten de gewenste waarden opslaat en een script dat bij het opstarten deze waarden omzet in het gewenste resultaat.

Instellingen die je zou kunnen opslaan:

Gevonden reeks

Sorteervolgorde

Actief record

Actieve layout

Printvoorkeuren

enz. enz.

Bij printscripts is het sowieso het verstandigst om de page setup, die bij de layout hoort in het script vast te leggen.

Succes,

Henk

• 0

Hallo

ik heb de tip van Koen toegepast; het werkt wel voor de printerinstellingen, maar niet voor de sorteerroutine;

kan ik meer informatie krijgen over de voorkeurentabel zoals deze door Henk wordt genoemd, wellicht kan ik een praktische toepassing toegestuurd krijgen?

bij voorbaat dank

Peter