hansg Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Ik heb een bestand waarin ik, vanuit verschillend tabellen, informatie verzamel voor een 'optreden'. (slachtoffers). Nu wil ik in één record (de bevestiging) verschillende spelers opnemen die via een code uit een spelersbestand gehaald moeten worden. Hier kom ik niet uit. Ik wil in het record de code (van verschillende spelers) in kunnen tikken waarmee de gerelateerde gegevens tevoorschijn komen. Dat kan wel met één speler, maar ik weet geen oplossing voor meerdere spelers. Wie wel. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Je moet de codes van de spelers scheiden met een return. (in het vakjargon is dat de multiline-key) code 1¶ code 2¶ code 3¶ ... Quote Link to comment
0 hansg Posted September 28, 2006 Author Share Posted September 28, 2006 Ben niet bederven ngenoeg om uw opmerking te begrijpen. Heb uw advies opgevolgd, maar kom er nog steeds niet uit. Bijgaand een (deel) van het totale bestand. Misschien is dat duidelijker. Er moeten in de layout en antal namen kunnen worden ingevuld die opgezocht moeten worden in de lijst. Heb het geprobeerd met een portaal maar daar loop ik helemaal op stuk. Misschien kunt u me verder helpen test.zip Quote Link to comment
0 rmw Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 In basis is de opzet goed. Je veld I_Lotuscode uit L_Inzet is wat Rony voorstelde. Om gerelateerde gegevens te kunnen tonen heb je ook een juiste relatie gelegd (occurence L_Adressenlijst lotussen) Een portal op basis van die occurrence laat de namen ziet die bij de sleutels in I_Lotuscode zijn ingevuld. Hieronder de layout en blader weergaven van L_Inzet (waarin gelijk duidelijk wordt dat een unieke code geen overbodige luxe is). rmw Quote Link to comment
0 hansg Posted September 30, 2006 Author Share Posted September 30, 2006 Ik ben op basis van boven voorgestelde oplossingen verder gegaan met het portaal, maar stuit keer op keer op een probleem: - als ik een code invul komt die automatisch op alle volgende velden (zonder de gerelateerde naam, alleen de eerste geeft de naam weer) - als ik de relatie aanpas kan ik helemaal niets invullen of - ik kan een tweede optie invullen maar dan verandert automatisch de eerste code ook. Het heeft iets met de relatie te maken, maar ik zie niet in wat er mis is. Quote Link to comment
Question
hansg
Ik heb een bestand waarin ik, vanuit verschillend tabellen, informatie verzamel voor een 'optreden'. (slachtoffers).
Nu wil ik in één record (de bevestiging) verschillende spelers opnemen die via een code uit een spelersbestand gehaald moeten worden.
Hier kom ik niet uit.
Ik wil in het record de code (van verschillende spelers) in kunnen tikken waarmee de gerelateerde gegevens tevoorschijn komen.
Dat kan wel met één speler, maar ik weet geen oplossing voor meerdere spelers.
Wie wel.
4 answers to this question
Recommended Posts