Mike Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Ik heb op de mac (v 8 fm advanced) een runtime gemaakt. Jammer is dat dit steeds twee bestanden worden. Is de runtime ook als een bestand te maken? Quote Link to comment
0 tackenco Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Het antwoord is Neen! Je hebt wel 1 file maar je hebt ook 1 programma (de runtime) Quote Link to comment
0 Mike Posted October 11, 2006 Author Share Posted October 11, 2006 Bedankt, vreesde het al. Jammer hoor. Net het verschil tussen bruikbaar en laat-maar wat wij betreft... Quote Link to comment
0 tackenco Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Ik gebruik het toch af en toe voor eenzame gebruikers die niet de volledige software wil aanschaffen. Wat ik dan meestal doe is de map met het file, het programma en de extensions ergens op de computer zetten en een snelkoppeling naar het programma maken. Heb je wel eens naar de programmamap van filemaker gekeken? die staat toch ook vol met files. Ik denk dat de runtime map lichter is. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Heb je wel eens naar de programmamap van filemaker gekeken? die staat toch ook vol met files. Ik denk dat de runtime map lichter is. De grootte van de runtime-map hangt sterk af van het platform. Onder OS X is deze map vele malen groter dan onder XP. Je kan natuurlijk ook eventuele ballast weggooien (taal-toestanden enz). Quote Link to comment
0 tackenco Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Ik werk met OSX Grootte van een runtime applicatie met één file is bijvoorbeeld 55,3MB. Grootte van de filemaker software map in mijn applications folder is 280,1MB. Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat een runtime altijd lichter is dan de volle software installeren. toch? Quote Link to comment
0 Mike Posted October 12, 2006 Author Share Posted October 12, 2006 Grootte is niet zo relevant voor mij. Het gaat mij erom dat één bestand gewoon duidelijk is ("dit is het programma") en een mapje waarin je dan weer het juiste bestand moet aanwijzen rommelig overkomt. Als ik gewoon één bestand kan toemailen aan mijn gebruikers / klaar kan zetten voor download dan is dat simpeler dan een .zip bestand met daarin een mapje, etc. Ter vergelijking: de gehoste FM databanken laat ik openen met een klein applescriptje waarop een leuk icoontje is geplakt. Dat scriptbestand stuur ik ze toe per mail, weten zij veel dat er op de achtergrond een heel ander programma wordt geopend. Quote Link to comment
0 tackenco Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Dat kan toch ook met een runtime? Aanschaf van de software is dan niet nodig (ik vraag altijd extra geld voor de runtime, zo verdwijnt het in mijn zak i.p.v. Filemaker) Quote Link to comment
Question
Mike
Ik heb op de mac (v 8 fm advanced) een runtime gemaakt. Jammer is dat dit steeds twee bestanden worden. Is de runtime ook als een bestand te maken?
7 answers to this question
Recommended Posts