Jump to content
  • 0

Runtime bestanden "consolideren"

Mike

Question

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik gebruik het toch af en toe voor eenzame gebruikers die niet de volledige software wil aanschaffen.

Wat ik dan meestal doe is de map met het file, het programma en de extensions ergens op de computer zetten en een snelkoppeling naar het programma maken.

Heb je wel eens naar de programmamap van filemaker gekeken? die staat toch ook vol met files. Ik denk dat de runtime map lichter is.

• 0
Heb je wel eens naar de programmamap van filemaker gekeken? die staat toch ook vol met files. Ik denk dat de runtime map lichter is.

De grootte van de runtime-map hangt sterk af van het platform. Onder OS X is deze map vele malen groter dan onder XP.

Je kan natuurlijk ook eventuele ballast weggooien (taal-toestanden enz).

• 0

Grootte is niet zo relevant voor mij. Het gaat mij erom dat één bestand gewoon duidelijk is ("dit is het programma") en een mapje waarin je dan weer het juiste bestand moet aanwijzen rommelig overkomt. Als ik gewoon één bestand kan toemailen aan mijn gebruikers / klaar kan zetten voor download dan is dat simpeler dan een .zip bestand met daarin een mapje, etc. Ter vergelijking: de gehoste FM databanken laat ik openen met een klein applescriptje waarop een leuk icoontje is geplakt. Dat scriptbestand stuur ik ze toe per mail, weten zij veel dat er op de achtergrond een heel ander programma wordt geopend.