Jump to content
  • 0

Comma en punt als decimaal teken

SuperWimmie

Question

Dag allen,

Bij veel gebruikers merk ik dat op het Nederlandstalige toetsenbord de punt op het numerieke deel is geplaatst.

In Windows geven we onder de taalinstellingen dat we de comma als decimaal scheidingsteken toepassen.

Hoe vreemd is de wereld onder Windows als je merkt dat Microsoft speciaal voor Excel zowel de punt-toets als de comma-toets toepast als decimaal scheidingsteken, waarbij de punt-toets wordt omgezet in een comma...

Zelfs het rabobank telebankieren onder de Internet Explorer heeft daarvoor een aanpassinkje gehad.

Is zoiets voor Filemaker ook instelbaar?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Als je in de rubriek "Zoeken" even "decimale punt" of "decimale komma" intikt met de optie "zoeken op alle woorden", dan zal je zien dat dit probleem al vaak behandeld is. Je eigen posting vind je daarbij natuurlijk niet terug, want jij schrijft komma met een "c". In ons aller belang: niet doen! :wink:

• 0

Whahaha, nou snap ik het, je bent weer scherp vandaag, AvD!

En gevonden, waarvoor dank!

Laat me zo vrij even te informeren naar de oorzaak van het probleem.

Is het niet zo dat het "probleem" onstaat doordat je via het numeriek klavier getallen wil invoeren, en dat het OS geen keyboard layout voorziet die een komma op het numeriek klavier voorziet?

Zelfs Microsoft heeft dat begrepen.

http://www.microsoft.com/globaldev/tools/msklc.mspx