Jump to content
  • 0

installatie printer en geldlade.

plato

Question

ik ben een programma aan het herschrijven waar ondermeer een winkelmodule aan te pas komt. nu wenst de opdrachtgever dat ik de huidige etiketten printer en de automatische geldlade aansluit op het nieuwe systeem. Het betreft een Epson thermoische printer type TM-T88 II en een @nker geldlade. de geldlade krijgt z´n opracht via een netwerkkabel vanaf de printer. en nu de vraag : heeft er iemand een idee hoe je een commando vanuit filemaker geeft om een geldlade te openen ? ik weet wel dat het via een send event script stap moet. maar ik weet niet goed hoe.

alvast bedankt,

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Beste marc,

alvast bedankt voor je nuttige bijdrage.

de printer en de lade functioneerden perfect onder OS9, maar in osX kan ik geen drivers te pakken krijgen hiervoor. de printer is via een Keyspan verbonden met de mac. er is slechts één netwerkaansluiting op de printer, en die is in gebruik door de geldlade.

nu ga ik het proberen om beide toestellen via een hub op basis van de netwerk aansluiting te verbinden met de mac.

indien je ergens de drivers hebt liggen, heel graag ...

bedankt.

• 0

Bij ons werkt de kassalade indien er een bon wordt geprint. Dus bonprinten en hierna zorgt de printer er voor dat de kassalade wordt geopend. De kassalade wordt dus helemaal niet aangestuurd vanuit een programma. Het stekkertje is dus eigenlijk alleen de technische aansluiting, maar heeft niets met een netwerk te maken. Zodra de printer correct werkt, werkt de kassalade