Jump to content
  • 0

netwerk probleem(pje)

korstjens

Question

Eerst maar even en situatieschets.

Desktop (XP) is host. Daarachter staat draadloos een ADSL modem. Vanuit mijn Laptop (XP) maak ik ook draadloos verbinding. Op beide stations draait FM8.5 advanced.

Ik wil een document openen dat via filemaker Network keurig bereikbaar zou moeten zijn omdat het is "vrijgegeven" op de Host. In het scherm "Open Remote file" staat op de Laptop dan ook keurig bij Hosts de Desktop vermeld, evenals het bedoelde document. Tot zover dus geen probleem zou je denken. Maar,.... als ik dat file aanklik en vervolgens op de knop "Open" klik verschijnt er de volgende mededeling:

...... (documentnaam)....... could not be opened. The host's capacity was exceeded, try later again.

Waar maak ik een (denk-)fout? Behalve de Desktop en de Laptop zijn er geen stations aktief. Sterker nog, op de Desktop is op dit moment niemand aan het werk. Alleen Filemaker staat open.

Aart

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik begeef me enigzins op glad ijs maar als ik het goed begrijp wil je FM Advanced als FM Server gebruiken? Denk dat dat niet gaat lukken...

Zet het bestand op je desktop en open 'm in FM Advanced, open daarna hetzelfde bestand van je desktop op je laptop via je netwerk. (krijg je een melding maar da's ff niet anders. Is met trucs te omzeilen, geloof dat SuperWimmie er hier al 'ns iets over heeft gepost).

Wellicht beter om FM Server te gaan gebruiken...

• 0

Ik dacht dat de "server"versie alleen nodig was als je méér dan 5 stations tegelijk zou willen laten werken. Althans, dat is wat ik uit de diverse boeken/helpfiles kan opmaken

FileMaker Pro Network Sharing supports the sharing of files with up to 5 concurrent users. To support more users and other web publishing technologies such as XML, use FileMaker Server Advanced.

Misschien weet iemand anders een antwoord. Het openen vanuit een "gedeelde map" op de Desktop kan natuurlijk ook, zo deed ik het tot op heden, maar ik wil graag alle onderdelen van FM leren gebruiken.

• 0

Als je bedoelt het serienummer van FM, dan klopt dat. Op de Desktop én op de Laptop draait een installatie met hetzelfde serienummer. Maar het aanmelden is niet het probleem. Het probleem zit hem er in dat ik een melding krijg dat de host het te druk heeft of zo.

...... (documentnaam)....... could not be opened. The host's capacity was exceeded, try later again.

Aart

• 0

Voorlopig krijg ik dit ook nog niet opgelost. Van alles geprobeerd. Ook van FM8.5 Adv. naar FM Pro 8.0 en andersom.

FM Pro 8.0 op een van de stations opnieuw geïnstalleerd met een ander serienummer, maar ook dat geeft tot op dit moment geen soelaas.

Het rare is dat IWP wél feiloos werkt. Voorlopig dus IWP voor iedereen van buitenaf en gewoon via het Windows netwerk met gedeelde map voor iedereen intern.

Als iemand nog eens een oplossing weet dan hoor ik het wel (hopelijk)

Aart

• 0

Beste,

FileMaker Pro is vanaf versie 7 beperkt tot 5 simultane client-sessies. Daarbij wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen clients op het lokaal netwerk (LAN) en Web-clients.

Ben je er zeker van dat terwijl jij aan het testen bent met twee toestellen via LAN er ook niet nog web-clients geconnecteerd zijn? Opgelet: indien die web-clients hun sessie niet afsluiten via de Log Out button, dan duurt het nog enige tijd (standaard 15 minuten) vooraleer hun sessie automatisch door FileMaker wordt afgesloten.

Groetjes,

Joris

• 0

Joris,

Ja, dat weet ik zeker want in deze testfase zijn er nog maar twee stations die ik afwisselend soms via IWP (Web-client) contact laat maken en soms (probeer) via Filemaker Network (LAN-client). Alleen dat laatste lukt nog steeds niet.

Via LAN lukt het alleen nog maar door gebruik te maken van een "normale" Windows gedeelde map. Zou dáár misschien een conflict kunnen zitten? Hoewel,...... ook als ik de map niet "gedeeld" maak lukt het niet om contact te maken via het Filemaker Network.

Omdat ik leergierig ben en graag ALLES wil weten blijf ik benieuwd naar een mogelijke oplossing van dit probleem(pje).

Aart