Jump to content
  • 0

Beginnersvraag: afbeeldingen invoegen

Comte

Question

Hallo

ik weet niet ok ik mijn vraag hier moet plaatsen en of die al eens gesteld is.

ik zit met het volgende probleem.

Ik zou graag mijn uitgebreide stenenverzameling in kaart brengen via Filemaker 8.5 pro.

Ik ben er al in geslaagd om voor elke soort steen een aparte file te maken.

Nu zou ik bij elke soort een lijst willen maken van de stenen uit mijn verzameling die tot die soort behoren met telkens een aantal gegevens (gewicht, vindplaats enz). Daarnaast wil ik ook bij elke steen een aantal foto's steken van de verschillende aanzichten.

Omdat die foto's redelijk groot zijn qua afmeting, zo ik met een miniatuurweergave (thumb) willen werken. Als ik dan op die thumb klik, zou de foto in het groot te zien moeten zijn

Met andere woorden:

voor elke soort heb ik een "blad"

Op elk "blad" heb ik een lijst.

In elke rij van die lijst moeten een aantal mini-foto's komen die verwijzen naar een grotere versie die dan op een of andere manier kan verschijnen

En juist voor dat laatste (miniatuurfoto's die verwijzen naar de grote versie) vind ik niet direct een oplossing.

Is er iemand die me hierbij kan helpen?

Alvast bedankt!

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Nee, er is nog geen vraag gesteld over stenen. Maar dat is niet erg, het principe is steeds hetzelfde: een relationele structuur met parent en child files waardoor je navigeert via portalen en wat knoppen hier en daar. Als al deze begrippen je bekend zijn, kan je meteen aan de slag. In het andere geval zal je eerst toch wat basics moeten doorworstelen. Laat maar iets weten.

• 0

... en de oude spreuk indachtig:

Dar síntomas errónéos, resulta en soluciónés erróneas, je ook verdiepen in te gebruiken terminologie.

...voor elke soort steen een aparte file te maken
, ik hoop dat je met 'file', 'table' of beter 'record' bedoeld.

"blad"
is waarschijnlijk 'layout'.

Als 'vrager' en 'antwoorder' op dezelfde golflengte zitten en over hetzelfde praten, kun je sneller een vollediger antwoord krijgen.

Na AVD's antwoord in praktijk gezet te hebben neem je potlood en papier, teken je toepassing even uit en je zult zelf al op een 'structureel geheel' uitkomen.

Voor ieder element dat je denkt nodig te hebben zoek je het FileMakerees equivalent, zoals

...die verwijzen naar...

kan vertaald worden als 'Go to....'

...steen...
als 'record'
..stenen...
als 'Found set' of 'List view' of 'Portal' enz.
..'klik'...
wordt 'Button' en Button = 'Script'.

...en kijk ook eens of het niet beter zou zijn de foto's buiten FM te houden en met een verwijzing naar... te werken.

De webviewer is een handig ding om dat te doen....

Succes