Jump to content
  • 0

Zoekopdracht 'en/of'

Inge

Question

Misschien een heel onnozele vraag, maar ik kon het nergens vinden.

Ik ben namelijk voor mijn database een handleiding, zodat mijn stagebegeleider er straks gemakkelijk mee aan de slag kan.

In find mode staan een heel aantal symbolen die kunnen worden gebruikt om gemakkelijker en sneller te zoeken. Nu was ik benieuwd of er ook een mogelijkheid is om iets 'en/of' te zoeken. Oftewel, ik zoek bijvoorbeeld bij muziekgenres op mensen die van rockmuziek houden en mensen die van popmuziek houden. Dit kunnen dezelfde mensen zijn, maar het hoeft niet. Als ik namelijk ´pop rock´ intyp, krijg ik alleen de mensen die van beide stijlen houden in beeld en dat is dus niet de bedoeling.

Alvast bedankt!

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Het staat helder en duidelijk uitgelegd in de handleiding :

To find records matching at least one of the sets of criteria, but not necessarily all (logical OR search):

Broaden your search by entering criteria in the first find request. Choose Requests menu > Add New Request. Enter the second (set of) criteria. Continue adding requests for each (set of) criteria, then click Find.