Ga naar inhoud
  • 0

Zoekopdracht 'en/of'

Inge

Vraag

Geplaatst:

Misschien een heel onnozele vraag, maar ik kon het nergens vinden.

Ik ben namelijk voor mijn database een handleiding, zodat mijn stagebegeleider er straks gemakkelijk mee aan de slag kan.

In find mode staan een heel aantal symbolen die kunnen worden gebruikt om gemakkelijker en sneller te zoeken. Nu was ik benieuwd of er ook een mogelijkheid is om iets 'en/of' te zoeken. Oftewel, ik zoek bijvoorbeeld bij muziekgenres op mensen die van rockmuziek houden en mensen die van popmuziek houden. Dit kunnen dezelfde mensen zijn, maar het hoeft niet. Als ik namelijk ´pop rock´ intyp, krijg ik alleen de mensen die van beide stijlen houden in beeld en dat is dus niet de bedoeling.

Alvast bedankt!

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Het staat helder en duidelijk uitgelegd in de handleiding :

To find records matching at least one of the sets of criteria, but not necessarily all (logical OR search):

Broaden your search by entering criteria in the first find request. Choose Requests menu > Add New Request. Enter the second (set of) criteria. Continue adding requests for each (set of) criteria, then click Find.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...