clarify9 Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Op het forum heb ik een leuk todo-lijst tooltje gevonden. Wat ik nu wil doen is aan het todo veld een score veld toevoegen welke de hoogste waarde van een portaal weergeeft. Zou ik dit kunnen oplossen met een self-join, of is een calculatie makkelijker? Thanks, C9 [zie bijlage] Hoogste Waarde Portaal.fp7 Quote
0 Rony Rabijns Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 2 mogelijkheden : 1. Maak een berekeningsveld Maximum = Max(Portaal::Taak) 2. Maak een nieuwe occurence aan, en sorteer de relatie aflopend. Maak dan een berekeningsveld Maximum2 = GetNthRecord(Portaal_gesorteerd::taak ;1) Hoogste Waarde Portaal.fp7 Quote
0 clarify9 Posted January 10, 2007 Author Posted January 10, 2007 Thanks!! Ik ga de oplossingen meteen bestuderen zodat ik ze later ook zelf kan toepassen!! Heel leerzaam die occurences. c9 Quote
0 Rony Rabijns Posted January 10, 2007 Posted January 10, 2007 Heel leerzaam die occurences. Oei !!! Als je die nog niet goed doorgrond hebt, wordt het heel erg moeilijk in FM 8. Alles is daar namelijk op gebaseerd. Doe maar eens zoek op het forum naar "perspectief" ... je zal verrast zijn van de impact en het belang die occurences hebben. Quote
0 clarify9 Posted January 11, 2007 Author Posted January 11, 2007 Hoi Rony, Ik ben vorige week begonnen in het boek "Using Filemaker 8". Persoonlijk vind ik het een erg duidelijk boek tot nu toe, daar heb ik eerst over de occurences gelezen. Het boek legt uit dat je ze o.a. kunt gebruiken voor query's. Hele slimme functie, wel eventjes wennen voor een beginner, daarom nog eventjes oefenen Quote
Question
clarify9
Op het forum heb ik een leuk todo-lijst tooltje gevonden.
Wat ik nu wil doen is aan het todo veld een score veld toevoegen welke de hoogste waarde van een portaal weergeeft.
Zou ik dit kunnen oplossen met een self-join, of is een calculatie makkelijker?
Thanks, C9
[zie bijlage]
Hoogste Waarde Portaal.fp7
4 answers to this question
Recommended Posts