Jump to content
  • 0

automatisch hernoemen van veld

istijn

Question

Posted

Beste Filemaker freaks,

Ik heb het volgende probleem/uitdaging waarvoor jullie misschien een oplossing hebben.

Ik ben bezig met een onderzoek en daarvoor heb ik filemaker een aantal database velden aangemaakt waarin de onderzoeksgegevens komen te staan. Bijvoorbeeld of iemand werkt, gesubsidieerd werk verricht, of overig.

Nu wil ik met een list een overzicht van alle records maken, maar daar wil ik niet hebben staan 'werk', gesubsideerd werk' of overig, maar bv. een 'W', 'G' of 'O'. Hoe kan ik nu automatisch de lange namen hernoemen naar letters bv. een script of een handigheidje.

Alvast heel erg bedankt voor de suggesties.

Stijn

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Beste Rony,

Ik heb nu onder: database een nieuw veld aangemaakt "polis samenvatting". Vervolgens laat ik op dit veld onder opties > automatische berekening > berekende waarde een berekening los:

Case (

E2polissoort="Werkpolis" ; "W" ;

E2polissoort="Zorgpolis" ; "Z" ;

E2polissoort="inburgeringscursus" ; "B"

)

E2polissoort is het veld waarin de volledig uitgeschreven namen staan.

Ik voeg het veld "polis samenvatting" toe in mijn database en deze blijft leeg. Hoewel het ogenschijnlijk simpel is doe ik toch iets fout, weet jij toevallig wat?

Alvast heel erg bedankt, Stijn

NB: de waarde komen uit een keuzelijst. Ik weet niet of dat van belang is?

Edited by Guest
  • 0
Posted

Het veld "polis samenvatting" is niet als berekeningsveld gedefinieerd. Kies bij "type" "berekening" uit en leg daar de berekening vast.

Zoals je het nu hebt ingericht, wordt het veld "polis samenvatting" alleen maar ingevuld bij het aanmaken van een nieuwe record.