Jump to content
  • 0

Zoekopdracht veel trager na update FMP 8.5

burggraaf

Question

Posted

Een zoekopdracht via een script (vergelijkbaar met zoek de factuurregels bij de factuur om deze af te drukken) werkte in een bestand van ca. 16.000 records (het worden er dagelijks meer) binnen FM7 en FMServer netwerkomgeving 'as a breeze'. Nauwelijks / niet zichtbaar dat de opdracht werd uitgevoerd.

Na de update naar FMP 8.5 en FMServer 8 duurt dezelfde opdracht op een FMP 8.5 client enigzins afhankelijk van de snelheid van de client tussen de 30-45 seconden...

Voer je dezelfde opdracht uit met een FM7 client binnen hetzelfde netwerk zie je niet dat de opdracht wordt uitgevoerd (het gebeurt wel degelijk).

Iemand een idee waar dit aan ligt / hoe dit op te lossen is met de FMP 8.5 clients?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bij mij zijn de zoekopdrachten en grote print opdrachten veel trager geworden na de update fm 8.5. Tegelijk met de update heb ik een Imac met een intel processor gekocht. In vergelijk met de oude Imac zijn ook specifieke opdrachten langzamer dan op de Imac zonder intel processor.

• 0
Posted

Heb dezelfde upgrade gedaan en ondervind dezelfde vertraging.

Een, voor mij werkende, oplossing is het verwijderen van global fields in de layout die de gevonden records moet tonen. Scheelt de helft in tijd bij een zoekopdracht.

Een andere richting voor een oplossing zit 'm in het nakijken, en eventueel uitzetten, van de indexeringen van velden in de te zoeken records.

En dan ga ikzelf over op een Xserve ipv. een eMac om de bestanden te hosten. Die overstap ga ik versneld uitvoeren vanwege de onwerkbare vertraging na upgrade. Blijkbaar rekent fm 8.5 meer op de server dan de client machine, in tegenstelling tot fm 7.

succes

• 0
Posted

Ik heb van 6 een update gedaan naar 8. Ik moet zeggen dat het er niet sneller op is geworden, maar het is acceptabel. Wat Bruggraaf opmerkt kan ik niet bevestigen in mijn database.

Maar ik durf het bijna niet te zeggen omdat je dat vermoedlijk wel hebt gecontroleerd: Let op het eerste deel van de vraag.

Een zoekopdracht via een script

Zit is mischien iets fout in het script? Een verwijzing naar een bestand op een locatie die niet duidelijk is aangegeven of fout is?

Ik zou het script opnieuw bouwen. Ik zou vervolgens de verwijzingen naar de diverse tabellen nog een goed controleren. Misschien de oplossing?