plato Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 heeft er iemand ervaring met het installeren van een geldlade die automatisch geopend kan worden vanuit filemaker op een apple wel te verstaan. ik ken dergelijke systemen met een ticketprinter, maar krijg dit niet aan het werk onder apple. Quote
0 burggraaf Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Vaak gaat het om een softwarematige actie die een signaal op een poort afgeeft. Als je weet hoe je wat, waar softwarematig kunt en moet triggeren zul je het zeer waarschijnlijk wel vanuit Filemaker (ook op de Mac) kunnen activeren. Vooropgesteld natuurlijk dat je beide apparaten hardwarematig aan elkaar kunt 'knopen'. Quote
0 pjotter Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Ik heb een paar jaar geleden hieraan gewerkt maar ben er uiteindelijk mee gestopt (was toen voor een acces bestand op een PC) op zich is het te doen je stuurt een signaal naar een rs 232 poort welke naar de kassa lade gaat. Alleen was de kassa een flink stuk duurder dan de standaard lade die we hadden liggen. Nu werken we gewoon met een losse lade die we dan na de bon printen zelf open doen De meerwaarde van het openen van de lade weeg niet op tegen de kosten en het extra werk. Quote
0 dannydv Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 heeft er iemand ervaring met het installeren van een geldlade die automatisch geopend kan worden vanuit filemaker op een apple wel te verstaan. ik ken dergelijke systemen met een ticketprinter, maar krijg dit niet aan het werk onder apple. Je zou even een zeker filippiens, die daar ervaring mee heeft een prive berichtje kunnen sturen via http://www.clarify.net/privmsg.php?mode=post&u=22 Quote
0 filippiens Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 Hallo, Sorry dat ik zo laat reageer ... niet gezien en ook geen prive-bericht gekregen. Geldlade op mac is eigenlijk heel simpel ... Geldlade : koop er eentje met een seriele aansluiting (RS-XXX) Aansluiten op mac/Filemaker : - Keyspan USB to serial (pda-adaptor) - Troi Serial PI Openen vanuit FMP : Zorg dat bij het opstarten van de file (script) de serial port geopend wordt. Wanneer je wil dat de geldlade opent : gewoon een scrip-step toevoegen met een set-field naar de seriele poort. Gewoon eender wat naar die poort sturen (in mijn geval : "xxxx") ----> External("Serial-Send"; serial_portname & "|" & "xxxx") Misschien komt dit nogal moeilijk over, maar het is echt heel simpel. Wil gerust nog wat meer gedetailleerd uitleggen ... Quote
0 pjotter Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 Dat het in FM eenvoudig via een script stap gaat is mooi, maar wat kost de kassa lade nu? 4 jaar geleden moesten we flink geld neertellen als vereniging voor zo'n kassa met rs 232 poort (seriele poort) totaal iets van 400 euro dat hadden we als vereniging er niet voor over. Quote
0 plato Posted February 27, 2007 Author Posted February 27, 2007 voor kassa lades en dergelijkde haal ik meestal mijn gerief bij www.posdata.nl. zeer tevreden, correcte service en goede prijzen. Quote
0 filippiens Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 Prijs van een geldlade ... tja, als je het veilig wil hebben moet je investeren he ! 400 euro is inderdaad wel duur ... ik betaalde enkele jaren geleden 180 euro excl. bij Eutronix. Het is inderdaad wel afhankelijk van gebruik tot gebruik, maar voor een POS heb ik het ervoor over ... PS : ik gebruik aan onze kassa's op dezelfde manier Pole-Displays ... Quote
Question
plato
heeft er iemand ervaring met het installeren van een geldlade die automatisch geopend kan worden vanuit filemaker op een apple wel te verstaan. ik ken dergelijke systemen met een ticketprinter, maar krijg dit niet aan het werk onder apple.
7 answers to this question
Recommended Posts