Misj Posted February 26, 2007 Posted February 26, 2007 Hallo iedereen, Zit hier met 't volgende probleem. Heb een bestand waarmee ik mijn magazijn beheer, elk stuk heeft een kode (artikelnummer) soms zoek ik lijsten volgens artikelnummer. Via zoek en nieuw verzoek(en), de gevonden records worden dan in lijstweergave weergegeven. Hier had ik graag de zoekvolgorde behouden, ik krijg echter steeds de lijst volgens aanmaak gesorteerd. Is er een mogelijkheid om dit te vermijden en de zoekvolgorde te bewaren? Heb mij al te pletter gezocht in de handleiding, dacht het ooit zelfs eens gelezen te hebben .... maar vind het niet terug. Alvast bedankt Misj Quote
0 edc Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 De enige manier om een sorteervolgorde te bewaren is in de scriptstap 'Sort Records' die kunt aanspreken rechtstreeks via een button of vanuit een script. Quote
0 Misj Posted February 27, 2007 Author Posted February 27, 2007 Bedankt edc, ga het een rustig uitzoeken en kom wel terug hier terecht als het niet lukt Quote
0 Marlinda Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Script: Records sorteren (hier kun je de sorteervolgorde opgeven), en dan Ga naar Record/Verzoek/Pagina (Eerste), zodat je altijd bovenaan je lijst terechtkomt. Dit script kun je in de layout van het magazijnbeheer zelf plaatsen, of vanaf een andere layout laten uitvoeren. Quote
0 AvD Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Ik heb het bange gevoel dat we naast de interessante vraag van Misj aan het antwoorden zijn en dat de oplossing niet zo gemakkelijk is. Wat hij wil, is de zoekvolgorde van zijn opeenvolgende requests te behouden in zijn lijst: Hier had ik graag de zoekvolgorde behouden. Stel dat hij in een eerste request alle fruit opvraagt, daarna - via new request - alle producten van leverancier B en tenslotte - weer via new request - alle producten die nog niet geleverd zijn. Dat zou dan een lijstje met drie hoofdstukken moeten geven. Hoe we dat in een sorteervolgorde krijgen is mij zelfs geen raadsel: het kan gewoon niet, tenzij we dat via complexe scripting zelf organiseren. Is het dit wat je bedoelde, Misj? Quote
0 Misj Posted February 28, 2007 Author Posted February 28, 2007 'k probeer het ff uit te leggen, simpel gesteld heb ik bv records nr 1 tot 5 ze zijn ook in die volgorde aangemaakt zoek nu achtereenvolgens nr 2 , dan 1, dan 4 .... de gevonden lijst geeft me 1 , 2 en 4 wel de juiste records doch niet meer volgens de opgegeven (zoek) volgorde Hoop dat dit het probleem verduidelijkt alvast bedankt voor de hulp. Misj. Quote
0 Captain Haddock Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 (edited) Zo te zien heeft AvD dus gelijk. Maar ik ben van mening dat dat wel degelijk mogelijk is: replace contents("result";"") Request 1 zoek wat je wilt replace contents("result";"result & requestno") Request 2 zoek wat je wilt replace contents("result";"result & requestno") Request 3 zoek wat je wilt replace contents("result";"result & requestno") find result > "" sort op result There you are. Edited February 28, 2007 by Guest Quote
0 AvD Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Misj, ik vrees dat je kapitein Haddock een fles whisky verschuldigd bent! Quote
0 Misj Posted February 28, 2007 Author Posted February 28, 2007 Een fles whisky voor de captain, en de hoofdpijn voor mij , zal er als leek een hele kluif aan hebben. Maar in combinatie met de scripstap vertalingen die ik hier ook vond lukt het me wel. 'k kom het jullie zeker vertellen op de confituursessie, heb er mij als buitenstaander vorig jaar heel goed gevoeld. Tot slot nog een niets terzake doend tipje, Captain haddock's nick herinnert me eraan dat het vandaag Guust Flater 's vijftigste verjaardag is. Momenteel loopt er een tentoonstelling in autoworld in het jubelpark te Brussel ...... een aanrader. En als je er dan toch bent op 100 m van autoworld is er het gratis toegankelijk krijgs & vliegtuigmuseum van waaruit je eveneens gratis bovenop de triomfboog kan met een mooi uitzicht over onze hoofdstad. ( Let wel, 't wordt in 't oog gehouden door militairen ....... dus tijdens de middagpauze geen toegang ) Nogmaals bedankt Misj Quote
Question
Misj
Hallo iedereen,
Zit hier met 't volgende probleem.
Heb een bestand waarmee ik mijn magazijn beheer, elk stuk heeft een kode (artikelnummer) soms zoek ik lijsten volgens artikelnummer.
Via zoek en nieuw verzoek(en), de gevonden records worden dan in lijstweergave weergegeven.
Hier had ik graag de zoekvolgorde behouden, ik krijg echter steeds de lijst volgens aanmaak gesorteerd.
Is er een mogelijkheid om dit te vermijden en de zoekvolgorde te bewaren?
Heb mij al te pletter gezocht in de handleiding, dacht het ooit zelfs eens gelezen te hebben ....
maar vind het niet terug.
Alvast bedankt
Misj
8 answers to this question
Recommended Posts