Jump to content
  • 0

alle accounts & privileges verwijderen

Wim Bongertman

Question

Posted

Ik heb diverse bestanden - gemaakt in 6 - overzet naar 8.5. Op diverse plaatsen op het forum lees ik dat het verstandig is de oude accounts weg te gooien en opnieuw aan te maken.

2 vragen:

1 waarom moet dit? Alles lijkt na de conversie goed te functioneren, buiten diverse scrips. Maar goed die ga ik stuk voor stuk bij langs.

2 hoe verwijder is alles? Als ik alle accounts verwijder, blijft hij brullen om een master account. Dus alle accounts verwijderen in alle bestanden en vervolgens opnieuw op te bouwen lukt zo niet.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Om een lang verhaal kort te maken.

Nooit 'zomaar' een lagere fp7 laten openen door fp7, maak het eerst gereed op gebied van velddefinities, scripts en toegang.

In hoofdstuk 4 van de FM_7 converting.pdf (te krijgen via filemaker.com), staat in lang en breed wat de convertion doet met paswoorden, groups, accounts, privileges en extended privileges.

Om mogelijke problemen op dat vlak (er er waren er verschillende als je de posts hierover op de de forums bekijkt) een beetje te vermijden, is het best heel de toegangs-/beveiligingsstructuur opnieuw aan te maken.

Lees: paswoorden en groups te verwijderen vóór convertion en accounts, passwords, privileges en extended privileges in de nieuwe versie aan te maken, ipv FM zelf wat in de onderbuik ermee te laten rommelen.

Om o.a te vermijden dat 9 groups werden omgevormd tot 11 accounts....

Probeer maar te weten te komen waar FM de opsplitsing gedaan heeft...

• 0
Posted

Ik heb op een gegeven moment het "oude" 6 programma doorgeworsteld en waar ik problemen voorzag de scripts etc aangepast.

IK BEN VERGETEN DE ACCOUNTS TE VERWIJDEREN.

Vervolgens is de hele zaak overgezet naar 8.5 en heb ik toch weer wat problemen gevonden een aangepast. Dat lijkt natuurlijk ook onvermijdelijk.

Dus lijkt het nu het meeste logische om het hele verhaal maar weer overnieuw te doen en dan dus eerst de accounts te verwijderen.

Bedankt voor deze tip.