Jump to content
  • 0

Configuratiegegevens zijn beschadigd

yvotrimbos

Question

Posted

Hallo,

ik heb een filemaker probeerversie op mijn computer geinstalleerd gehad en die is verlopen. Nu heb ik een gekochte versie, maar kan die niet installeren omdat ik het bericht krijg dat de configuratiegegevens voor dit product beschadigd zijn. wie weet hoe ik dit kan oplossen?

bij voorbaat dank,

yvo

19 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Nee. Het wachten op de gekochte versie duurde zo lang en ik heb geprobeerd zaken van mijn computer te verwijderen om de trialversie nog een keer te kunnen gebruiken.

• 0
Posted

Dan vrees ik dat je Registry er erg aan toe is. Je kan eventueel proberen een Restore te doen naar een datum vóór je installatie van de trial. Als dat niet lukt, zal je misschien verder moeten gaan. Één ding kan ik je nu al wel vertellen: zoiets doe je nooit meer...

• 0
Posted

Een poging die soms werkt: installeer de trial opnieuw -> herstart -> deinstalleer de trial volgend de geeigende manier -> herstart

Heel misschien lukt het daarna...

Uiteraadr kun je ook proberen alle registry entry's van Filemaker te verwijderen. Kan soms een optie zijn (maar ook niet geheel zonder gevaar).

• 0
Posted

@burggraaf

Ik zie dat je een andere oplossing voorstelt dan de System Restore. Is dat omdat je denkt (of misschien zelfs weet) dat de ingebouwde beveiliging van de trial-versie dit omzeilt? Ik weet het niet, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Dus zou een gewone System Restore naar pakweg één dag voor de installatie van de trial toch weer een cleane "FileMaker-vrije" PC moeten opleveren, niet?

• 0
Posted

@AvD

Ik volg je suggestie en vind daar ook niets mis mee, als het met System Restore lukt: prima, denk dat ik daar in 1e instantie, indien mogelijk, ook voor zou kiezen.

Alleen kan ik niet inschatten wanneer het probleem zich heeft voorgedaan en of yvotrimbos daarna ook nog ander zaken heeft gedaan. System Restore kan vrij resoluut zijn en ook dingen terug zetten welke je misschien niet wilt of in het ergste geval iets terugzetten wat een ander probleem elders veroorzaakt. Des te langer het geleden is des temeer kans je daar natuurlijk op hebt...

Ik wilde slechts alternatieven aangeven. 1 redelijk onschuldige en 1 welke met de handschoentjes aan moet :wink:

• 0
Posted

ik ben er nog steeds niet. Een restore gaat niet omdat ik op windows 2000 werk. Ik heb wel een oude backup van mijn register, maar ook als ik dat in het register improteer gaat het niet.

de trialversie kan ik niet installeren, die geeft ook een foutmelding. Een gedownloade versie geeft aan dat de configuratiegegevens beschadigd zijn en een trial cd vraagt tijdens installatie naar diskette 1 (???!!!). De Cd-installatie geeft trouwens eerst aan dat er een upgrade wordt geinstalleerd ?!

Waarschijnlijk moet ik mijn computer geheel leeg maken en alles opnieuw installeren.

• 0
Posted
Waarschijnlijk moet ik mijn computer geheel leeg maken en alles opnieuw installeren.

Dat bedoelde ik, toen ik hierboven schreef: "Als dat niet lukt, zal je misschien verder moeten gaan."

Toch succes toegewenst. Misschien is er nog wat hoop en kent iemand een minder drastische oplossing...

• 0
Posted

Het terug zetten van een oude register backup gaat normaliter alleen maar meer problemen geven als oplossen... Ik vermoed ook dat een format c: de beste oplossing gaat worden.

• 0
Posted

een format lijkt me lang niet de beste oplossing. het geheel is vast nog wel te redden.

Wat zegt hij als je een upgrade download en installeert? of via remove software --> repair? Wat je ook nog kan proberen is een tooltje ergens vandaan proberen te toveren, dat de 30 dagen omzeilt. Of in een andere directory te installeren.

Hoe heb je het verijwijderen trouwens uitgevoerd? met configuratiescherm -- software?

• 0
Posted
...een format lijkt me lang niet de beste oplossing. het geheel is vast nog wel te redden.
Mmm en vervolgens is het zeer waarschijnklijk slechts een kwestie van tijd tot het volgende probleem zich voor gaat doen...
Wat je ook nog kan proberen is een tooltje ergens vandaan proberen te toveren, dat de 30 dagen omzeilt.
Lijkt me niet het advies wat we hier zouden moeten geven...
  • 0
Posted (edited)
...een format lijkt me lang niet de beste oplossing. het geheel is vast nog wel te redden.
Mmm en vervolgens is het zeer waarschijnklijk slechts een kwestie van tijd tot het volgende probleem zich voor gaat doen...
Wat je ook nog kan proberen is een tooltje ergens vandaan proberen te toveren, dat de 30 dagen omzeilt.
Lijkt me niet het advies wat we hier zouden moeten geven...

Tsja, wat is niet de bedoeling? het lijkt me vanuit de andere kant ook niet de bedoeling dat filemaker zo lang op zijn software laat wachten, of dat nu de hele registry verpest is, en ga zo maar door.

Als ik er 5 uur mee kan besparen, en er vervolgens toch een legale versie opzet, wil ik wel even mijn ogen toeknijpen, jij niet?

Edited by Guest