Jump to content
  • 0

Nog maar eens een suffix...

JeanWM

Question

Posted

Deze keer krijg ik een 4,23 MB bestand van een student met de .dmg extentie ??

Is dat een Mac suffix ?

Kan dat op de een of andere manier gebruikt worden op een Win box of moet ik een Mac adept vinden om mij verder te helpen ?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Deze keer krijg ik een 4,23 MB bestand van een student met de .dmg extentie ??

Is dat een Mac suffix ?

Kan dat op de een of andere manier gebruikt worden op een Win box of moet ik een Mac adept vinden om mij verder te helpen ?

heeft wel niets met FileMaker te maken, maar is een diskimage voor op Mac.

Als men google op .dmg, krijgt men onder .dmg file de volgende link voor conversie

http://filext.com/info/showthread.php?t=160

• 0
Posted

Bedankt voor de link.

We ziten met ons hele hebben en houden op Win NT/2000 en het merendeel van de voorgestelde zaken werkt niet.

Zou het gemakkelijker zijn indien een Mac eigenaar die file opent, de Filemakerfile die daar in zit effe afzonderlijk zet en die 'zipt ?

In plaats van met een hoop programma's te moeten werken die waarschijnlijk toch niet zo dikwijls zullen gebruikt worden, en een hoop burnings te moeten doen.

Of zie ik het te simplistisch ?

• 0
Posted

Dus alsik hier op de univ iemand vind met een Mac, kan die de FM file die in de dmg zit afzonderlijk zetten en overzetten op pc ?

Is that it ?

• 0
Posted

Ehm... de Mac kan de dmg openen (als je er dubbel op klikt krijg je een soort schijficoontje en als je daar weer op klikt zie je de bestanden die erin zitten) en desgewenst zo omzetten in een zip bestand. Als de in de dmg .fp7 bestanden zitten kun je die zo weer gebruiken op de PC.

• 0
Posted

Sinds de univ hier is ingegaan op een commercieel voorstel van Microsoft, hebben we geen Macs meer op het hele terrein. :cry:

-k Zal dus naar een concurerende universiteit moeten gaan....

• 0
Posted

Bedankt voor de link.

Voor ik hier kwam had ik al opgezocht wat de mogelijkheden waren.

Ik wil nu niet precies mijn pc volstouwen met progs die ik waarschijnlijk af en toe, soms, nu en dan kan/moet gebruiken.

Als ik iemand vind die het dmgtje kan openen, de FM file kan isoleren en die naar mij sturen, is het probleem zonder veel moeite opgelost.

De volgende stap kan het zoeken zijn naar een 2de hands Mac, maar die zijn hier zo zelden als een dag regen....

• 0
Posted

Ik kan het wel voor je openen.

Het is inderdaad een schijfkopie-bestand.

Heb je het al met toast geprobeerd, of een ander wat groter

brand-programma ?

suffix veranderen in .toast ( kweenie of dat werkt hoor )

Quint