de.bitter Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Ik heb in een veld een waarde staan. Bijvoorbeeld 4 En nu wil ik dat deze waarde gebruikt wordt om nieuwe records te creeeren. Ik wil dus dat er dan 4 nieuwe records gemaakt worden. Hoe kan ik dit het beste doen? Alvast bedankt! Quote
0 JeanWM Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Het loopt het best via script. Vroeger zouden we zeggen, plaats de waarde in een global en gebruik dit als counter in een loop. Nu zeggen we; plaats de waarde in een $variable en loop op dezelfde manier. Quote
0 de.bitter Posted May 6, 2007 Author Posted May 6, 2007 Zou je iets specifieker uit kunnen leggen hoe ik dan met die variabele in een loop werk in combinatie met een nieuwe record aanmaken? Quote
0 JeanWM Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Het kan iets zijn in de zin van: Enter Browse Mod [ ] /* Afhankelijk hoe je het opzet is er al een waarde in je Number veld, of je moet er eerst een waarde inzetten*/ /*Show Custom Dialog ["How many records do you want to create ?"*/ Input field = Number field; button ok*/ Set Variable´:[Name:$Counter;Value:Number field;Repetition:1] Loop New Record/Request Set Variable:[Name:$Counter;Value:$Counter -1;Repetition:1] Exit Loop If [$Counter = 0] /*Mogelijkheid tot omgekeerd werken, dan moet de counter oplopen en exit loop als $Counter = Number field*/ End Loop Quote
0 AvD Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Bedankt, Jean, dat je de moeite genomen hebt om dit meer gedetailleerde antwoord te geven. Ik neem dan ook de moeite om er een bedenking bij te formuleren die ik als raad zou willen meegeven aan vraagsteller. Er is blijkbaar - behoudens vergissing mijnentwege - een ernstig niveauverschil tussen de aard van de gestelde vraag en de aanwezige basiskennis: normaal gesproken moet iemand die met die vraag zou zitten die vraag niet stellen, omdat ze zich situeert op een niveau flink boven de elementaire basiskennis. Alsof iemand die net kan wandelen vraagt om in detail uit te leggen hoe hij een tijgersprong moet doen. Dat kan niet goed aflopen, denk ik. Het zou jammer zijn dat vraagsteller als de zoveel duizendste in de FileMaker-val duikelt. Probeer het te leren, slowly slowly en stapje per stapje, en laat je niet misleiden door de lage instap-drempel. Quote
Question
de.bitter
Ik heb in een veld een waarde staan. Bijvoorbeeld 4
En nu wil ik dat deze waarde gebruikt wordt om nieuwe records te creeeren. Ik wil dus dat er dan 4 nieuwe records gemaakt worden.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Alvast bedankt!
4 answers to this question
Recommended Posts