Jump to content
  • 0

1 artikel van de voorraad aftrekken

govaart

Question

Posted

Hallo, ik heb een vraag.

Ik ben bezig met een magazijnbeheer programma in Filemaker te maken.

Ik heb een aantal tabellen gemaakt waaronder de tabel artikelen (artikelID en voorraad), leerlingen (naam, barcode geleend artikel en timestamp) en uitleen (combinatie van voorgaande velden uit de tabellen).

Via relaties zijn deze aan elkaar gekoppeld.

Als ik een artikel scan wordt er in de tabel Uitgeleend een record aangemaakt aan wie het artikel is uitgeleend. Ik krijg het echter niet voor elkaar om van de tabel Artikelen (waarin het veld Voorraad) zit, aan te passen. (na het scannen van de barcode moet er steeds één van de voorraad af worden gehaald)

Wat ik ook probeer, ik kan géén 1 van het veld voorraad (tabel artikelen) aftrekken en het veld (voorraad) dus automatisch laten aanpassen.

Wie kan mij hier mee helpen?

p.s. ik heb de file van wat ik tot nu toe heb maar meegepost.

Magazijnbeheer v1.1.fp7

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

hihi. Stom. Hier nogmaals een bijlage (aangepast).

Ik kom er nog steeds niet uit. Het is me gelukt om "1" artikel van de voorraad af te trekken maar vervolgens bij een nieuw record wordt de boel weer gereset.

Mocht het inloggen niet automatisch gaan gebruik dan "govaart" als inlognaam en "entertoets" als wachtwoord.

Magazijnbeheer v1.1 Copy.fp7

• 0
Posted

Ik heb wat aanpassingen gedaan zodanig dat het werkt. (zie rode velden).

NOOT :

- De koppeling artikel - leverancier op naam zou ik nooit doen bvb. Als jij de leveranciersnaam wijzigt, kloppen je relaties niet meer ... en dat is niet de bedoeling lijkt me. Gebruik liever een ID.

- Waarom zoek jij de beginvoorraad op via een lookup ? Je kan die waarde relationeel nemen zoals ik gedaan heb.

Magazijnbeheer v1.2.fp7.zip