Jump to content
  • 0

veld doen oplichten bij een waarde van 1 of kleiner dan 1

krullemie

Question

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraagje over Filemaker. Ik ben aan de gang met een heel simpel voorraad beheer bestand en wil een veld doen oplichten als de waarde van het veld voorraad 1 wordt, of kleiner dan 1. Ook leek het mij handig dat je een waarschuwing krijgt zodra deze waarde bereikt is. Wie kan mij helpen?

Groetjes Krullemie.

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je echt een veld wilt laten oplichten: Maak het gewenste veld doorzichtig. Plak daarachter een gecalculeerd containerveld waarvan de inhoud afhankelijk is van de waarde van het veld (in jouw geval dus 1).

Voor de inhoud/kleur kun je een apart containerveld maken met repetities waarin je in elke repetitie een kleur stopt. Met de voorwaarde en een GetRepetition kun je dan de gewenste waarde in het gecalculeerde containerveld halen. Uiteraard kun je ook, wellicht beter nog, een tabel maken waar je kleuren middels containervelden instopt.

• 0
Posted

Daar zit nou net de knoop, want dat snap ik ff niet. Ik heb een calculatie veld onder het veld geplaatst, met daar in de calculatie

If ( voorraad ≤ 1 ; TextColor ( voorraad ; RGB ( 255 ; 0 ; 0 ) ) )

Dit werkt goed, maar nu het veld zelf nog en daar kom ik niet uit helaas, maar ik ga het proberen. Bedankt zover !

• 0
Posted

Herlees even het antwoord van burggraaf:

Als je echt een veld wilt laten oplichten: Maak het gewenste veld doorzichtig. Plak daarachter een gecalculeerd containerveld waarvan de inhoud afhankelijk is van de waarde van het veld (in jouw geval dus 1)

... en vergelijk dit met je eigen opstelling:

Ik heb een calculatie veld onder het veld geplaatst, met daar in de calculatie

If ( voorraad ≤ 1 ; TextColor ( voorraad ; RGB ( 255 ; 0 ; 0 ) ) )

Wat je nodig hebt is 1. ergens een global repeating container field met de kleuren die je wilt gebruiken, 2. een berekeningsveld result container, dat je achter je standard veld plaatst.

De berekening kijkt eerst naar de waarde in je standard veld, en neemt dan een overeenkomstig kleurtje uit het global repeating container field.

3. Het standaard veld doorschijnend maken.

Kijk ook eens naar de mogelijkheden en/of voordelen die de Case() functie heeft t.o.v. de If() functie....

Nu terug naar je layout mode en alles eens uitproberen. Indien je vast zit...we zijn hier....

• 0
Posted

@ Jean,

Ik ben nieuw met filemaker en ik kom er niet uit. Waar zet ik die global container neer en hoe roep ik die aan? De Case() functie snap ik niet. . .

Hier is wat ik inelkaar geflanst heb, als je wil kijk maar even.

Groet Krullemie

voorraad Copy.fp7

• 0
Posted

Ik ben nieuw met filemaker en ik kom er niet uit.

Dat is het probleem niet, we waren ooit allemaal eens in die situatie.

Het probleem is dat je

wat inelkaar geflanst hebt

Je moet de PDCA regel volgen.

Voor je kleurprobleem, zie het gedeelte Behind the screens in je artikel layout.

Ik hoop dat je dat zal helpen.

@ Burggraaf - sorry, ik heb het gevoel deze post te hijacken.

BackgroundColor.zip

BackgroundColor.zip

• 0
Posted

Krullemie,

Heb het even snel in orde gebracht, zie attachment!

Nu kan je door het veld type in de tabel kleur ook de relatie wijzigen en zo je voorraad veld reeds oplichten vanaf 2, 3, 4, enz...

Zo kan je ook in de kleur tabel in het veld kleur eender welke kleur plakken en zo zal het voorraadveld automatisch mee aangepast worden en in een andere kleur oplichten.

Natuurlijk kan je dit verder optimaliseren en uitbouwen, maar dit laat ik aan jouw over, experimenteren is de boodschap. Maar de eerste stap is reeds gezet!

Succes!!

voorraad_aangepast.fp7