noyens Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Hoe kan ik een button ontwerpen die mij de waarden (valuelist) van een andere tabel geeft, en waarbij ik door middel van een muisklik die waarde kan selecteren voer invoegen in dat bepaalde veld? Quote
0 JeanWM Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Een beetje meer duidelijkheid over wat je precies wil bereiken zou geen kwaad kunnen: Hoe kan ik een button ontwerpen Wat bedoel je met 'ontwerpen ? ...de waarden (valuelist) van een andere tabel geeft Valuelists zijn doorgaans niet tabelgebonden, de waarde(n) van de valuelist soms echter wel. ...voer invoegen in dat bepaalde veld? Over welk veld heb je het hier ? Als ik veronderstel wat je zou willen bereiken, zonder het echt te begrijpen, maar afgaande op wat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bedoeld wordt, zou ik voorstellen een script (script) te maken die de verschillende stappen kan doorlopen (Loop/Exit Loop If/End Loop), met hier en daar, waar nodig, een rustpauze ingelast (Pauze/Resume Script), zodat er een bepaalde vooropgestelde data invoer kan plaatsvinden (Set Variable), die daarna het resultaat van de gemaakte keuze in een vooraf bepaalde plek zal plaatsen (Set Field). Quote
0 DikkeHenk Geplaatst: 9 juni 2007 Geplaatst: 9 juni 2007 Volgens mij bedoeld Noyens gewoon een valuelist uit een related table. Quote
0 noyens Geplaatst: 10 juni 2007 Auteur Geplaatst: 10 juni 2007 Beste alvast bedankt voor jullie reacties. Ik heb graag naast een veld een knop warachter ik een script plaats (knop kan ik maken). Wanneer deze knop aangeklikt wordt zou ik al de waarden uit een andere tabel moeten zien, waaruit ik door middel van de muis een waarde kan selecteren die dan in het veld van de oorspronkelijke tabel zou moeten verschijnen. concreet ik heb een tabel info over voertuigen waarin een veld staat voertuigtype. Ik heb een andere tabel met voertuigtypes. In de tabel info over voertuigen bevind zich een veld met voertuigtype, waar ik graag de voertuigtypes uit de tabel voertuigtype zou willen plaatsen. De bedoeling is dat alleen ik de voertuigtypes kan bepalen, de andere kunnen dan voertuigen aanmaken, maar alleen voertuigtypes die in de beschermde tabel terug te vinden zijn... Ik hoop dat dit jullie meer uitleg kan verschaffen! Quote
0 AvD Geplaatst: 10 juni 2007 Geplaatst: 10 juni 2007 Da's dus een doodgewone value list met een popup menu (en dat werkt zonder knop). Quote
Vraag
noyens
Hoe kan ik een button ontwerpen die mij de waarden (valuelist) van een andere tabel geeft, en waarbij ik door middel van een muisklik die waarde kan selecteren voer invoegen in dat bepaalde veld?
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.