armegek Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Ik heb een filemaker 4 database geimporteerd via filemaker 6 naar filemaker 8. Alleen krijg ik de layouts niet mee geimporteerd, iemand een idee hoe dit moet? merci! Quote Link to comment
0 Marlinda Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Waarom via filemaker 6 Quote Link to comment
0 armegek Posted July 26, 2007 Author Share Posted July 26, 2007 Waarom via filemaker 6 omdat filemaker 8 alleen via een omweg via FM 6 of 5 kan importeren vanuit FM4 Maar dan lukt het mij dus enkel om de database zelf te importeren, niet om de bijhorende layouts mee te importeren, iemand een idee? Quote Link to comment
0 Marlinda Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Gaan de layouts wel mee in filemaker 6 ? Quote Link to comment
0 AvD Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Welkom op dit forum. Je hebt wel voor een speciale naam gekozen. Ook over een ander woord heb ik een vraag: waarom spreek je over importeren (en heb je dat blijkbaar ook gedaan) als je eigenlijk had willen converteren? Want dan had je ook je lay-outs gekregen waar je ze wilde hebben. Quote Link to comment
0 armegek Posted July 28, 2007 Author Share Posted July 28, 2007 Welkom op dit forum. Je hebt wel voor een speciale naam gekozen. Ook over een ander woord heb ik een vraag: waarom spreek je over importeren (en heb je dat blijkbaar ook gedaan) als je eigenlijk had willen converteren? Want dan had je ook je lay-outs gekregen waar je ze wilde hebben. euh ik bedoel eigenlijk hetzelfde: ik wil gewoon dat mijn databases van FM4 in FM8 gebruikt kunnen worden mét de layouts! Hoe moet dat dan? Is er gewoon een converteerfunctie? Quote Link to comment
0 AvD Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Bij FileMaker is het altijd zo geweest dat je een lagere-versie-bestand kon openen met een hogere-versie-programma. Daarbij stelt FileMaker dan voor het bestand te converteren naar het nieuwe formaat en het oude al dan niet te renamen. Als het versie-nummer verschil eerder groot is, kan het zijn dat er een tussenstap nodig is. Kijk maar eens als je het probeert! Quote Link to comment
0 armegek Posted July 30, 2007 Author Share Posted July 30, 2007 Bij FileMaker is het altijd zo geweest dat je een lagere-versie-bestand kon openen met een hogere-versie-programma. Daarbij stelt FileMaker dan voor het bestand te converteren naar het nieuwe formaat en het oude al dan niet te renamen. Als het versie-nummer verschil eerder groot is, kan het zijn dat er een tussenstap nodig is. Kijk maar eens als je het probeert! Dat is precies wat ik gedaan heb, als ik in filemaker 8 een FM4 bestand open, krijg ik de boodschap dat ik het eerst via een lagere versie, in casu 6 moet converteren. Maar wat ik ook probeer ik krijg nooit de layouts mee geconverteerd. Is er dan echt geen methode om die mee te converteren? De held die me kan helpen trakteer ik een pint! Quote Link to comment
0 Stardust Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Helaas ... geen pint voor mij Zoals Andre reeds schreef, gewoon het bestand openen vanuit een hogere versie i.c. 5 of 6 en de layouts worden gewoonweg mee omgezet. Ik heb er ondertussen ook al wat conversies opzitten en ik heb hier nooit noemenswaardige problemen met gehad. Daarom dat ik ook begin te twijfelen of je wel de juiste werkwijze toepast. Het fp3 bestand openen met FM 5 of 6. FM5/6 vraagt of je het oude fp3 onder een andere naam wenst op te slaan en zet vervolgens het bestand om naar fp5 formaat, dit met behoud van de layouts. Vervolgens de fp5 bestanden openen met FM8 en weerom dezelfde procedure en nu worden de bestanden omgezet naar het fp7 formaat nog steeds met behoud van de layouts, alleen bij sommige print layouts moet men hier en daar wat bijschaven. Sorry, een andere wijze weet ik niet om te 'converteren'. MVG, Danny Quote Link to comment
0 AvD Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Benieuwd hoe dit afloopt! Wat kan onze vriend misgedaan hebben? Ons is het nooit gelukt hier een probleem mee te hebben! Quote Link to comment
0 Stardust Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Armegek, misschien kan je zo een (klein) oud bestand naar hier brengen zo dat wij het eens kunnen proberen? Misschien dat we zo iets kunnen vinden Danny Quote Link to comment
0 peerke Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 In welke gevallen is zo'n tussenstap nodig? FM8 opent en converteert bij mij probleemloos .fp3 files zonder tussenstap. peerke Quote Link to comment
0 armegek Posted July 30, 2007 Author Share Posted July 30, 2007 Benieuwd hoe dit afloopt! Wat kan onze vriend misgedaan hebben? Ons is het nooit gelukt hier een probleem mee te hebben! kan het er iets mee te maken hebben dat ik op mac werk? en dat we converteren van mac os 9 naar mac os 10? Zal ik het eens via een pc-omweg proberen? Quote Link to comment
Question
armegek
Ik heb een filemaker 4 database geimporteerd via filemaker 6 naar filemaker 8. Alleen krijg ik de layouts niet mee geimporteerd, iemand een idee hoe dit moet?
merci!
12 answers to this question
Recommended Posts