Ga naar inhoud
  • 0

layouts importeren van filemaker 4 naar filemaker 8


armegek

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op dit forum. Je hebt wel voor een speciale naam gekozen.

 

Ook over een ander woord heb ik een vraag: waarom spreek je over importeren (en heb je dat blijkbaar ook gedaan) als je eigenlijk had willen converteren? Want dan had je ook je lay-outs gekregen waar je ze wilde hebben.

Link naar reactie
  • 0
Welkom op dit forum. Je hebt wel voor een speciale naam gekozen.

 

Ook over een ander woord heb ik een vraag: waarom spreek je over importeren (en heb je dat blijkbaar ook gedaan) als je eigenlijk had willen converteren? Want dan had je ook je lay-outs gekregen waar je ze wilde hebben.

 

euh ik bedoel eigenlijk hetzelfde: ik wil gewoon dat mijn databases van FM4 in FM8 gebruikt kunnen worden mét de layouts! Hoe moet dat dan? Is er gewoon een converteerfunctie?

Link naar reactie
  • 0

Bij FileMaker is het altijd zo geweest dat je een lagere-versie-bestand kon openen met een hogere-versie-programma. Daarbij stelt FileMaker dan voor het bestand te converteren naar het nieuwe formaat en het oude al dan niet te renamen. Als het versie-nummer verschil eerder groot is, kan het zijn dat er een tussenstap nodig is. Kijk maar eens als je het probeert!

Link naar reactie
  • 0
Bij FileMaker is het altijd zo geweest dat je een lagere-versie-bestand kon openen met een hogere-versie-programma. Daarbij stelt FileMaker dan voor het bestand te converteren naar het nieuwe formaat en het oude al dan niet te renamen. Als het versie-nummer verschil eerder groot is, kan het zijn dat er een tussenstap nodig is. Kijk maar eens als je het probeert!

 

Dat is precies wat ik gedaan heb, als ik in filemaker 8 een FM4 bestand open, krijg ik de boodschap dat ik het eerst via een lagere versie, in casu 6 moet converteren. Maar wat ik ook probeer ik krijg nooit de layouts mee geconverteerd. Is er dan echt geen methode om die mee te converteren? De held die me kan helpen trakteer ik een pint!

Link naar reactie
  • 0

Helaas ... geen pint voor mij :(

 

Zoals Andre reeds schreef, gewoon het bestand openen vanuit een hogere versie i.c. 5 of 6 en de layouts worden gewoonweg mee omgezet.

 

Ik heb er ondertussen ook al wat conversies opzitten en ik heb hier nooit noemenswaardige problemen met gehad. Daarom dat ik ook begin te twijfelen of je wel de juiste werkwijze toepast.

 

Het fp3 bestand openen met FM 5 of 6. FM5/6 vraagt of je het oude fp3 onder een andere naam wenst op te slaan en zet vervolgens het bestand om naar fp5 formaat, dit met behoud van de layouts.

 

Vervolgens de fp5 bestanden openen met FM8 en weerom dezelfde procedure en nu worden de bestanden omgezet naar het fp7 formaat nog steeds met behoud van de layouts, alleen bij sommige print layouts moet men hier en daar wat bijschaven.

 

 

Sorry, een andere wijze weet ik niet om te 'converteren'.

 

MVG,

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Benieuwd hoe dit afloopt! Wat kan onze vriend misgedaan hebben? Ons is het nooit gelukt hier een probleem mee te hebben!

 

kan het er iets mee te maken hebben dat ik op mac werk? en dat we converteren van mac os 9 naar mac os 10? Zal ik het eens via een pc-omweg proberen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...