Jump to content
  • 0

rapport probleempje

edc

Question

Posted

Ik heb een db met 1 tabel taken

velden: persoon_ID, dossier_ID, Taak_ID

Iedere persoon beheert een aantal dossiers en ieder dossier bevat een aantal taken. (een dossier wordt maar door 1 persoon beheert en een taak behoort maar tot 1 dossier)

Gevraagd een lijst van taken per persoon met onderaan de informatie hoeveel dossiers deze persoon beheert en over hoeveel taken het gaat (niet per dossier, maar totaal per persoon)

Een voorbeeldje ter verduidelijking bijgevoegd.

Ik slaag er niet om het aantal dossiers per persoon te laten zien in het rapport.

test.fp7

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je maakt drie tabellen aan: een met personen, een met dossiers, een met taken.

Via relaties link je deze aan elkaar. Met behulp van de functie count in een berekeningsveld krijg je het aantal dossiers of taken (of taken per persoon of per dossier, wat je wilt) te zien.

't Codewoord is dus relaties...

• 0
Posted

Bedankt voor het antwoord. Ik had echter gehoopt om dit zonder relaties te kunnen (of eventueel via een selfjoin). Het gaat namelijk over een flatfile die ik aangereikt krijg in een excel bestand. De enige bedoeling is hier een rapport mee maken. Ik heb dus anders niets aan de tabel dossiers of personen.

• 0
Posted

Met een sj krijg je wel mooi te zien hoeveel taken iemand doet (in dit geval nr 1 25 en nr 17.) maar waarom niet gewoon dezelfde gegevens nogmaals importeren in de tweede of derde tabel?

Dan werkt het wel in een rapport.

5a758dc5ce093_Afbeelding5.png.5f4e6ce1a4f2acbf924e7b08255bed62.png

5a758dc5cf29a_Afbeelding7.png.3e3a6d51cd7f413a76529f4d6fc18b28.png