Jump to content
  • 0

Meerdere pagina's printen

Benbrandt

Question

Posted

Hallo,

Sinds elke jaren werk ik met FileMaker en heb zelf een eenvoudige (facturen)administratie opgezet, waarin ik naast de facturen ook de correspondentie voer. Ik heb een vraag over het printen van een lang tekstbestand over meerdere pagina's. Want wat ik ook probeer bij 'lay-out gedeelten' het lukt me gewoon niet om meer dan 1 pagina te printen. Bij Preview krijg ik slechts 1 pagina te zien en er wordt ook maar 1 pagina geprint. De bedoeling is om de 2e en volgende pagina's hoger te laten beginnen met printen dan de eerste pagina waarop adresgegevens staan. Kan iemand mij uit de brand helpen of is dit niet op te lossen in FileMaker.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heb je het hoofdgedeelte van de layout (body-part) ver genoeg naar beneden getrokken en je veld(en) hierop aangepast (m.a.w. groot genoeg gemaakt) ... ?

Filemaker is op dat gebied niet dynamisch. FM voorziet maar zoveel ruimte als jij (keihard) vastlegt in de layout. Het kan dus zijn dat je veldinhoud meer info bevat dat jij "laat weergeven" op de layout.

Het tegenovergestelde probleem : Is je layout groter dan de inhoud, kan je "sliding" of "verschuiven" toepassen.

• 0
Posted

Hartelijk dank Ronny voor je antwoordt. Ik heb je aanbevelingen opgevolgd, maar helaas zonder resultaat. Hierbij heb ik een vergelijkbaar bestand gevoegd. Wellicht zie ik iets over het hoofd. Als je hier naar wilt kijken graag. Alvast bedankt.

Brieftest.fp7