eroos Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 Hallo, Ik heb het volgende: Wanneer er een product besteld wordt bij de leverancier dan duurt dat 12 weken voordat het product uitgeleverd kan worden. De simpele redenatie is dan (weeknummer huidige datum) + 12 weken = weeknummer (uitlevering). Maar dan heb je vanaf week 41 een probleem bijvoorbeeld 43 + 12 = 55 en dat is geen goede week in het nieuwe jaar. Iemand een ideetje? Quote
0 burggraaf Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 Dus zoiets van: als de huidige week plus 12 groter is dan 52 dan totaal aantal min 52? Slechts een hint in de richting... Quote
0 FdK Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 If ( (weeknr + 12) > 52 ; (weeknr + 12) - 52 ; weeknr + 12) Quote
0 rmw Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 En wat nou, FdK, als het jaar 53 weken heeft? Ik zou 12*7 dagen optellen bij de besteldatum en FM de week van die datum laten berekenen (WeekOfYearFiscal) rmw Quote
0 eroos Posted August 10, 2007 Author Posted August 10, 2007 Heren, Een heleboel goede tips. Ik ga er eens mee stoeien. Bedankt zover! P.s. Heel logisch: WeekOfYearFiscal ( Datum + ( Instellingen Order::Levertijd * 7 ) ; 2 ) Door gebruik te maken van een veld in het tabel instellingen kan de levertijd aangepast worden mocht dat nodig zijn: (Instellingen Order::Levertijd) Werkt als een zonnetje! Quote
Question
eroos
Hallo,
Ik heb het volgende:
Wanneer er een product besteld wordt bij de leverancier dan duurt dat 12 weken voordat het product uitgeleverd kan worden.
De simpele redenatie is dan (weeknummer huidige datum) + 12 weken = weeknummer (uitlevering).
Maar dan heb je vanaf week 41 een probleem bijvoorbeeld 43 + 12 = 55 en dat is geen goede week in het nieuwe jaar.
Iemand een ideetje?
4 answers to this question
Recommended Posts