johan Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 De nieuwe iPod zal waarschijnlijk draaien op een OSX... Zit er dan misschien kans in dat we binnenkort ook Filemaker (Mobile) kunnen draaien op een iPod? Quote
0 Johnny Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Waarom niet, ik heb mijn palm adressenlijst al jaren op de ipod. Quote
0 Joris Aarts Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Op de laatste DevCon werd in alle talen gezwegen over FileMaker Mobile. Er waren wel voorbeelden van PHP-gestuurde websites voor gebruik met iPhone en met Filemaker als backend. IMHO: Het idee van een offline databankje op je PDA raakt stilaan achterhaald in een tijd waarin die toestellen zich ontwikkelen tot volwaardige computers met quasi-permanente internet-toegang. Quote
0 johan Posted September 4, 2007 Author Posted September 4, 2007 Ja... er is blijkbaar zelfs een programmake om adressen (vCards) op een iPod te zetten... ( http://www.macupdate.com/info.php/id/7462 )... maar ik droomde van een ware PDA-iPod (met of zonder Wifi)... die er inderdaad waarschijnlijk nooit zal komen... Quote
0 Joris Aarts Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 ik droomde van een ware PDA-iPod (met of zonder Wifi)... die er inderdaad waarschijnlijk nooit zal komen... Die is er al http://www.apple.com/iphone/ Groetjes, Joris Quote
0 johan Posted September 5, 2007 Author Posted September 5, 2007 Met een iPhone kan je dus op elke website... dus ook op elke site waarop Filemaker gepubliceerd wordt (met PHP ... of met IWP waarschijnlijk dus ook). Waarschijnlijk een domme vraag van mij.... maar kan dat dan ook in lokaal netwerk gebeuren? Concreet... kan ik binnenkort mijn jaarlijkse winkelstock op mijn iPhone invoeren zonder dat ik daarbij bijkomende GSM-Belgacom kosten heb? ( Het invoeren van zo'n stock duurt immers 2 dagen!... Ik kan toch moeilijk 2 dagen continu on-line gaan gewoon om die stock in te tikken... ) Quote
0 Joris Aarts Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Je kan via WiFi connecteren met je intranet om dan via web-pagina's gegevens in te voeren in je FileMaker database. Dat kan bijvoorbeeld via de in FileMaker ingebouwde instant web publishing of via PHP-pagina's. Groeten, Joris Quote
Question
johan
De nieuwe iPod zal waarschijnlijk draaien op een OSX... Zit er dan misschien kans in dat we binnenkort ook Filemaker (Mobile) kunnen draaien op een iPod?
6 answers to this question
Recommended Posts