Bruno Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Is er een formule of script om alle actieve variabelen te wissen ? Ik schrijf via bvb. $$cst_nr, $$cst_company,... klantengegevens naar een nieuwe order. Ik heb de variabelen een aantal scripts nodig maar daarna zou het beter zijn om alles te wissen. Alles met "" leeg maken zou natuurlijk kunnen maar misschien is er een veel eenvoudigere methode. Quote
0 rmw Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Volgens mij is het antwoord op je vraag nee. In 1 keer variabelen wissen is mij niet bekend. Echter: variabelen kunnen ook via de let()-functie in een berekening worden gezet. Je zou dus iets kunnen maken als Let ( [ $$cst_nr = "" ; $$cst_company = "" ] ; "" ) Daarmee kan je alles wel in 1 berekening aanpassen. Dat houdt in elk geval het aantal scriptregels beperkter. rmw Quote
0 Rony Rabijns Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Er is een customfunctie beschikbaar die alle globale variabelen kan wissen : http://www.briandunning.com/cf/325 Zoek op Brian's site ook eens op "variable" en je zal nog een aantal leuke functies vinden met betrekking tot variabelen. Quote
0 Bruno Posted April 10, 2008 Author Posted April 10, 2008 Het niet verwijderen van variabelen kan soms wel serieuze rommel veroorzaken. Is het een belachelijk idee om alle variabelen die je in een applicatie gebruikt in 1 script te stompen om ze te verwijderen met set variable($$naam;"") Dus, ook al bestaat de variabele niet. Gewoon een ellenlange lijst maken maar wel allemaal in 1 verwijder variabele script. Bestaat de variabele niet, geen probleem anders weg. Quote
Question
Bruno
Is er een formule of script om alle actieve variabelen te wissen ?
Ik schrijf via bvb. $$cst_nr, $$cst_company,... klantengegevens naar een nieuwe order.
Ik heb de variabelen een aantal scripts nodig maar daarna zou het beter zijn om alles te wissen.
Alles met "" leeg maken zou natuurlijk kunnen maar misschien is er een veel eenvoudigere methode.
3 answers to this question
Recommended Posts