Ga naar inhoud
  • 0

Hoe krijg je het exporttype standaard op fp7?


peerke

Vraag

Ik wil in FileMaker Pro 8 vanuit een script records exporteren.

Daarbij moet de naam van het doelbestand vrij door de gebruiker te kiezen zijn, maar ik wil wel dat rolmenu Type automatisch op FileMaker Pro-formaat staat. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Standaard verschijnt steeds Tab-gescheiden...

Alvast dank, peerke

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet hoe zo'n subscript er dan uit moet zien. Ik zie nergens een mogelijkheid het type bestand vast te leggen, anders dan via de rolbalk. Als je via de menu-opdracht exporteert (met de hand) moet je het doelbestand opgeven en de export volgorde. De rolbalk voor het type staat dan automatisch op fp7.

Als je het exporteren volledig vastlegt in een script, wordt het ook een fp7. Maar als je het doelbestand niet opgeeft en wel de exportvolgorde met het type fp7, krijg je bij uitvoeren het scherm waar je alsnog het doelbestand kan opgeven en staat het type steeds weer terug op tab gescheiden.

gr, peerke

Link naar reactie
  • 0

Ik ga er van uit dat het exporteren steeds dezelfde naam en plaats heeft.

 

Je maakt een voor elk exporttype een apart script aan, bvb. export.tab, export.mer, export.fp7, export.xls, enz... Vervolgens maak je hoofscript van waaruit je de gebruiker laat kiezen door naar een aparte layout te gaan waar je voor elk subscript een knop aangemaakt hebt in de volgorde die hje zelf verkiest.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Doe eerst een gescripte export, type FMPro, naar een willekeurige locatie (bijv Temp) met een willekeurige bestandsnaam. De export is dan bijv. iets kleins, zodat het snel gaat.

 

De gebruiker merkt dit niet, omdat dialoogvenster uitstaat.

 

In hetzelfde script doe je daarna de bedoelde export, met dialoogvenster aan. Bestandstype staat op "laatst gebruikt", en dit is nu FMPro.

 

HTH

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...