Jump to content
  • 0

Hoe krijg je het exporttype standaard op fp7?

peerke

Question

Posted

Ik wil in FileMaker Pro 8 vanuit een script records exporteren.

Daarbij moet de naam van het doelbestand vrij door de gebruiker te kiezen zijn, maar ik wil wel dat rolmenu Type automatisch op FileMaker Pro-formaat staat. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Standaard verschijnt steeds Tab-gescheiden...

Alvast dank, peerke

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Volgens mijn bescheiden mening zal je voor elk gewenst exporttype een sub script dienen te maken van waauit de gebruiker kan kizen. Vanzelfsprekend kan je dan het fp7 formaat als eerste keuze (subscript) laten verschijnen.

MVG,

Danny 8)

• 0
Posted

Ik weet niet hoe zo'n subscript er dan uit moet zien. Ik zie nergens een mogelijkheid het type bestand vast te leggen, anders dan via de rolbalk. Als je via de menu-opdracht exporteert (met de hand) moet je het doelbestand opgeven en de export volgorde. De rolbalk voor het type staat dan automatisch op fp7.

Als je het exporteren volledig vastlegt in een script, wordt het ook een fp7. Maar als je het doelbestand niet opgeeft en wel de exportvolgorde met het type fp7, krijg je bij uitvoeren het scherm waar je alsnog het doelbestand kan opgeven en staat het type steeds weer terug op tab gescheiden.

gr, peerke

• 0
Posted

Ik ga er van uit dat het exporteren steeds dezelfde naam en plaats heeft.

Je maakt een voor elk exporttype een apart script aan, bvb. export.tab, export.mer, export.fp7, export.xls, enz... Vervolgens maak je hoofscript van waaruit je de gebruiker laat kiezen door naar een aparte layout te gaan waar je voor elk subscript een knop aangemaakt hebt in de volgorde die hje zelf verkiest.

Danny

• 0
Posted

[Daarbij moet de naam van het doelbestand vrij door de gebruiker te kiezen zijn]

[ik ga er van uit dat het exporteren steeds dezelfde naam en plaats heeft. ]

Dit is dus niet wat ik bedoel.

Ik wil ook niet kunnen kiezen maar altijd het fp7 type krijgen.

groeten, peter

• 0
Posted

Doe eerst een gescripte export, type FMPro, naar een willekeurige locatie (bijv Temp) met een willekeurige bestandsnaam. De export is dan bijv. iets kleins, zodat het snel gaat.

De gebruiker merkt dit niet, omdat dialoogvenster uitstaat.

In hetzelfde script doe je daarna de bedoelde export, met dialoogvenster aan. Bestandstype staat op "laatst gebruikt", en dit is nu FMPro.

HTH

• 0
Posted

Als ik dit uitvoer zoals aangegeven, levert bijgaand voorbeeld een temp.fp7 op op het buroblad en vervolgens een dialoogvenster wat niet op laatst gebruikt staat meer weer op "tab gescheiden".

gr, peerke

5a758dc696148_Afbeelding3.jpg.e00314488ca8d22fc202a9d02d55ef9d.jpg

• 0
Posted

Ik heb ooit een toepassing gemaakt waarbij dit wel werkte. Ik zal er dit weekend nog eens naar kijken.

Overigens bedoelde ik niet dat je een file 'Temp.fp7' moest maken, maar een dummy file in de 'Temp' directory. Deze komt niet in beeld en wordt door het OS tzt weer gewist.