Ga naar inhoud
  • 0

Opslaan als PDF, soms wel goed, soms niet


Filemakermuts

Vraag

Ik heb een lay-out gemaakt van een factuur met daarin een afbeelding van het briefpapier, makkelijk om klanten een factuur in PDF-formaat te sturen via de e-mail.

 

Echter... bij de ene computer slaat ie het bestand wel correct op, met de afbeelding van het briefpapier en bij de andere computer pakt ie de afbeelding van het briefpapier op de één of andere manier niet mee.

De opties in "opslaan als PDF" staan wel allemaal hetzelfde.

 

Heeft iemand enig idee hoe dit kan???

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Het hoeft niet te worden afgedrukt, alleen worden opgeslagen als PDF.

 

Het wordt ook niet afgedrukt, de Acrobat Distiller van Adobe Acrobat, slaat dit als een PDF document op, naar de locatie die jij beslist. Er bestaan trouwens nog andere programmas, die kunnen omzetten naar PDF. Surf maar eens op Google :!:

Link naar reactie
  • 0
Ik heb een lay-out gemaakt van een factuur met daarin een afbeelding van het briefpapier, makkelijk om klanten een factuur in PDF-formaat te sturen via de e-mail.

 

Echter... bij de ene computer slaat ie het bestand wel correct op, met de afbeelding van het briefpapier en bij de andere computer pakt ie de afbeelding van het briefpapier op de één of andere manier niet mee.

De opties in "opslaan als PDF" staan wel allemaal hetzelfde.

 

Heeft iemand enig idee hoe dit kan???

 

Ik ga hier toch nog even op door, want je bedoelt waarschijnlijk de standaard in FM8 aanwezige PDF creatie. Dan hoef je ook geen ander programma er voor te kopen en het kan volledig automatisch.

 

Want: let even op de rechten van de mappen waarin het PDF document geplaatst moet worden.

 

Mocht je een bestand opslaan als je alleen een bestandsnaam opgeeft, dan zal hij:

 

1. stand-alone probeert het eerst in de applicatiemap waarin jouw programma op dat moment actief is. Heb je de bestanden in verschillende mappen staan, dan loop je de kans willekeurig in elk van die mappen het PDF bestand aan te treffen

 

2. Via gebruik van Filemaker Server: in de Filemaker map onder Program-Files zal hij pogingen gaan ondernemen om het geplaatst te krijgen

 

3. Indien je een bestandsnaam inclusief map opgeeft, moet je hier wel voldoende rechten voor hebben.

 

Bij gebruik van meerdere computers is het zaak te kijken of:

 

a. de map uberhaupt overal wel aanwezig is, waarin dat bestandje geplaatst zou moeten worden

 

b. Zijn er wel schrijfrechten op die map, vooral bij systeembeheerders die graag de program-files map de rechten "alleen lezen" geven, krijg je problemen ingeval je met Filemaker Server werkt. Maar ook de root van drive C: wordt door deze en gene lekker afgeschermd.

 

Kijk maar eens, als het goed is zie je in elk geval dat Filemaker een PDF geplaatst zou moeten hebben in een map. Die gooit hij na afloop van de verwerkingsactie niet weg, zou dus terug te vinden moeten zijn.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij bedoel je dat op de ene computer het plaatje wel op de pdf staat en de anderen niet.

 

Ik had dit laatst ook en dat heeft volgens mij te maken met of je werkelijk het plaatje in de layout hebt geplakt of alleen een referentie naar het plaatje. Als je alleen de referentie hebt geplakt kan hij op de andere computer het plaatje gewoon niet vinden.

 

Ik weet niet of dit je probleem oplost maar ik hoop natuurlijk van wel. Externe programmatje heb je helemaal niet meer nodig.

 

Niels

Link naar reactie
  • 0
Volgens mij bedoel je dat op de ene computer het plaatje wel op de pdf staat en de anderen niet.

 

Ik had dit laatst ook en dat heeft volgens mij te maken met of je werkelijk het plaatje in de layout hebt geplakt of alleen een referentie naar het plaatje. Als je alleen de referentie hebt geplakt kan hij op de andere computer het plaatje gewoon niet vinden.

 

Ik weet niet of dit je probleem oplost maar ik hoop natuurlijk van wel. Externe programmatje heb je helemaal niet meer nodig.

 

Niels

 

Dit is idd wat ik bedoel. Ik heb afbeelding erin gezet dmv invoegen afbeelding. Is dat dan goed of moet ik het op een andere manier doen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb bijna hetzelfde probleem (FM 8.5), maar dan dat een afbeelding die ik via Invoegen -> Afbeelding (of eventueel ook Invoegen -> Object) helemaal niet zichtbaar is als ik het exporteer naar PDF. De tekst die ik in het record heb staan wel, maar de gehele afbeelding komt niet tevoorschijn.

 

Andere afbeeldingen is geen probleem, maar deze (achtergrond - briefpapier) wil 'ie niet pakken. Kan het ermee te maken hebben dat het in InDesign is opgemaakt en toen als JPEG opgeslagen is? Ik heb verschillende resoluties geprobeerd, dacht dat het misschien te groot was, maar dat maar ook niet uit.

 

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...