Ga naar inhoud
  • 0

meerdere portaalrecords tegelijk toevoegen


Siem

Vraag

Enig idee hoe ik vanuit hoofdrecord meerdere records tegelijk kan toevoegen aan portaal adhv criteria aantal en kleur?

Dus in een order wil ik bijv 5 x zwart, 5 x blauw, 10 x wit, en middels een script in portaal 20 records toevoegen met opgegeven kleuren (ieder artikel een eigen record ivm later toe te voegen specifieke kenmerken)

 

Zou super zijn! tx

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

tx, maar nee...

 

ik bedoel als volgt: ik wil één order plaatsen voor een aantal dezelfde producten in verschillende kleuren, waarbij ik in later stadium per stuk oa een serienummer wil toevoegen.

het idee is om in de hoofdrecord alle overeenkomstige gegevens te plaatsen en in portaaltabel alle specifieke gegevens.

stel dat ik 1.000 dezelfde fietsen bestel in 3 kleuren. dan wil ik graag dat er snel 1.000 portaalrecords worden aangemaakt met opgegeven kleuren. waarin ik zodra fietsen geproduceerd of binnen zijn de serienummers kan verwerken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb iets dergelijks gemaakt om een week of een maand in 1x in te plannen.

 

In een dialoogvenster laat ik de gebruiker eerst de variabelen opgeven die ik later met het script "oppak". Vervolgens kun je in een nieuw records de velden instellen met de waarde van de variabele.

 

Let op dat met 1 "$" teken de variabele aan het eind van het script gewist wordt. Met 2x "$$" wordt de variabele gebruikt totdat de d'base gesloten wordt. :lol:

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wat veel variabelen om het met 1 record klaar te spelen.

 

Ik zou gaan voor een apart 'invultable', met globals.

Voor ieder item met details een record, met ook het aantal records dat je voor ieder item wil.. Met een afzonderlijk veldje kun je het totaal aan te maken records bijhouden.

 

Een script doorloopt de records, waar je de details overzet en waar je zoveel records van ieder item aanmaakt als in het 'aantal' veld staat.

 

Op het einde verwijder je de records in 'invultable' en staat dat weer gereed voor de volgende 'routine'.

Link naar reactie
  • 0
...het klinkt als veel werk...

 

.. maar is het niet .

...terwijl de bedoeling enkel is om de records aan te maken...

Niet helemaal. Siem zegt:

..wil ik bijv 5 x zwart, 5 x blauw, 10 x wit, en middels een script in portaal 20 records toevoegen met opgegeven kleuren ..

Dat is niet alleen maar records aanmaken, er moet ook (variabele) data overgebracht worden.

Dat kan 'in één moeite' indien je de aanmaak in de table doet waar de portal op steunt, dus waarom

..vervolgens de nodige velden met een 'if' berekening automatisch invullen..

 

Plus, wat de 'if' berekening betreft, een Case() is doorgaans flexibeler dan het gebruik van nested if's.

 

(collectief Peninsular class reaction)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...