Ga naar inhoud
  • 0

FM9 op laptop Dell met windows 2000 lukt niet


Leen Vandaele

Vraag

Ik had de euvele moed om vandaag te proberen FM9v01 te installeren op mijn laptop Dell met windows 2000.

De downloadversie staat gereed op de harde schijf.

Na de setup op te starten lijkt alles goed te lopen totdat de melding verschijnt dat deze windows versie niet ondersteund wordt.... terwijl er bij de vereisten wel aangegeven is dat windows 2000 er bij is.

Noch NL noch EN lukt.

Is dit probleem bekend ? Zo ja, hoe los ik dit op ?

Groeten en merciekes.

Leen

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor zover ik weet is de minimum OS Windows XP Professional of Home, Service Pack 2.

 

Zelfs indien je op Windows server wil werken, heb je minimum Windows Server 2003 nodig, Service Pack 1.

 

FileMaker Inc. zegt verder:

 

'Version stated is the minimum requirement. The software may also work with later versions certified by FileMaker, Inc.'

 

Ze zeggen 'may', het is dus zelfs niet zeker dat het op 'alle' latere versies zal werken, enkel de door FileMaker Inc. certified.....

 

Waar staat vermeld dat versie 9 onder Windows 2000 zou werken ?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het niet meer terug en het doorlopen van de "geschiedenis" levert mij ook geen antwoord meer op dat het lukt op een windows 2000 systeem.

Op de mac OS10 is het geen probleem. Op de server (hier draait een small business server 2003 SP1 op) zal het vermoedelijk wel lukken.

De reden dat ik mijn laptop verder laat draaien onder windows 2000 is simpelweg omdat de driver voor de Fujitsu 3091 scanner en de dymo PC-10 hier vlot op draaien. Bovendien is dat laptopke ingesteld met alle toegangen om bij klanten probleemloos in te loggen...

Ik vrees dat ik dus FM9 moet laten passeren voor de laptop en enkel op de mac of via de server zal moeten werken. Spijtig...

Als ik alsnog tegenkom waar ik dat gelezen had van win2000 dan laat ik het nog weten.

Groeten en dank voor het antwoord.

Leen

Link naar reactie
  • 0

Ik weet waar je dat gelezen hebt: op het moment dat je probeert FileMaker Pro 9 op Windows 2000 te installeren, krijg je een foutmelding die zegt dat je Windows 2000 of Windows XP nodig hebt... Die foutmelding is zelf fout, maar op de doos staat inderdaad dat je minstens XP (SP2) of Vista moet hebben.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...