Ga naar inhoud

Een vraagje tussen pot en pint


Administrator

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Dat is niet zo moeilijk.

Wim Decorte heeft daar een schitterende vergelijkende studie over geschreven, alleen of samen met Anne Verrinder, dat weet ik niet meer precies. Ik zoek die even op en houd je op de hoogte. Verder nog 2 persoonlijke ervaringen, en ik wil daar in geen geval een thread mee starten.

We zijn tamelijk klein, zoals de meeste FileMaker bedrijfjes, maar hebben toch een groei gekend in al die jaren; in het begin was dat hoofdzakelijk met puinruimen van A. Toch zijn we daar intellectueel eerlijk in geweest: tot tweemaal toe hebben we ons ingeschreven, niet vermomd, maar toch, voor cursussen A. bij de concurrentie. We hebben die cursussen gevolgd en daarbij goed de andere cursisten geobserveerd. Hier, in onze FileMaker-trainingen zien we geregeld blije AHA Erlebnissen, zo van "Waw! Kan dat allemaal? En zo vlug en zo simpel!". Ginder hebben we dat nooit gezien, integendeel, vaak nerveuze vragen van "Hoe deed ie dat nu precies?" en dan van links naar rechts naar de buren: "Werkt dat bij u?". "Hebbu dat begrepen?" en ga zo maar door.

Bovendien pronkt FileMaker trots en terecht in een aantal white papers (die kan je downloaden van hun site) met de beste ROI (Return on Investment) van de industrie: tot 6 x beter dan het gemiddelde...

Link naar reactie

Ik heb ze ondertussen gevonden - "ze", want het zijn er twee - : kijk eens ongeveer halfweg de webpagina op

 

http://www.filemaker.com/downloads/index.html

 

Daar staan ze dus: twee prachtige white papers.

 

Comparing and Contrasting Database Software Tools: FileMaker 5.5 and Microsoft Access 2002 (PDF 7K)

(This is an introduction to the following white paper.)

 

FileMaker vs. Access: A developer’s comparison (PDF 442K)

 

En als het toch niet lukt te overtuigen dat FileMaker beter is, een wijze raad om je te troosten: "Je kan de mensen niet dwingen gelukkig te zijn" (dixit RDC uit Berchem).

Dank zij jou maken we daar nu voor een tijdje onze lijfspreuk van !

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...