Jump to content
  • 0

printer setup problemen met papierformaat

rb

Question

Posted

hallo

ik heb het volgende probleem.

in FM 8 pro advanced is een dbase gerealiseerd.

Opzet is gedaan onder OS X. De scripts die geschreven zijn tbv printen bevatten een printersetup waarin voorinstellingen voor papierformaat en lade zijn gedefinieerd.

Onder OS X blijven deze instellingen prima staan.

Zelfde file wordt nu geopend onder windows XP en de printerinstellingen blijven terugspringen naar "Letter" formaat.

Onder windows scripts opnieuw instellen naar gewenste papierformaat kan, maar bij controleren is de stand weer "Letter".

Dit onder windows aangepaste document openen in OS X, levert weer wel de juiste instelling op. he????

Hoe kan ik dit oplossen?

Moet ik FM 8.5 of FM 9 kopen om dit probleem te verhelpen?

Kan iemand mij hiermee helpen?

bedankt!

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoe zat dat ook al weer?

Je zou kunnen controleren op welk platform je zit, en afhankelijk daarvan een andere PrintSetup of PageSetup oproepen, die je dan ieder apart zou definiëren op het eigen platform.

Dat zou kunnen helpen.

• 0
Posted

bedankt voor de respons.

tja, dat dacht ik ook. werkt niet.

zelfs een nieuw document opgezet op windows platform onthoudt de pagesetup niet en spring terug naar "letter" format.

gechecked of 't uit maakt als de printer de standaardprinter is.

maar ook dat maakt niet uit.

• 0
Posted

Over welke printer gaat het?

De zaken die FileMaker kan onthouden, hangen af van de kwaliteit van de printer driver. Gebruik je daarvan de meest actuele versie?

• 0
Posted

een oki printer (B4350PS).

de meest recente driver had ik enkele weken geleden gedownload.

denk je dat het probleem verholpen kan zijn met FM9?

• 0
Posted

Dat is een glazen bol-vraag.

Ik vind in elk geval dat 9 met zijn conditional formatting alleen al de moeite is om de upgrade te doen. Als het printen dan nog behoorlijk verloopt, dan is dat een extra.

Ik doe van alles met computers sinds de eerste hier in Europa op de markt kwamen. In al die tijd is de kloof tussen wat wij verwachten en wat zij (willen) kunnen steeds groter geworden. De enige oplossing om een beetje tot ataraxia (gemoedsrust) te komen, is wat in de christelijke leer ( :? ) "resignatio" heet: "Slaat men je op de linker Oki, bied dan de rechter HP aan". Dat helpt ook niet, maar zo kom je wel in de hemel, en ik ben er zeker van: daar zijn GEEN computers (die staan in de hel, bij de developers).

• 0
Posted
een oki printer (B4350PS).

de meest recente driver had ik enkele weken geleden gedownload.

denk je dat het probleem verholpen kan zijn met FM9?

Versie 8 en 9 geven mijns inziens geen verschil.

Maar ook ik heb problemen onder Windows, want een aantal instellingen laten zich door Filemaker niet goed installeren.

Zo heb ik een mix van zwart-wit en kleurenprinters, maar bij de kleurenprinters vertikt hij het om de instelling "kleurenafdruk" te bewaren en gaat hij onder elke situatie altijd de zwart-wit instelling aan...

Erg vervelend.

En of de printer standaard ingesteld staat binnen Windows of niet, of ik het in Filemaker standaard aangeef onder de printinstellingen of niet... niets helpt.

• 0
Posted

ondertussen fm9 geinstallerd.

scripts aangepast.

per script definieer ik nu 1x printerinstellingen (zonder user-scherm).

daarna slechts alleen nog print-menu in user-scherm en niet meer een scherm met printerinstellingen.

gelukkig blijft dan de instelling (A6 papier uit lade 1) staan.

Dit is dus iets wat ik in FM8 ook heb geprobeerd en daar werkt het niet!

Lijkt me dat er toch iets is veranderd in FM9.