marcelboot Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Ik heb een calculatieveld, dat 5 velden samenvoegt en op die berekende waarde wil ik dan een uniciteitscontrole doen tijdens de invoer. Ik kan niet vinden hoe dit te doen. Conditional formatting hielp ook al niet. Wie heeft een tip? Quote
0 Maarten Witberg Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 je zou het veld kunnen omzetten in automatisch invoeren berekening, vervang bestaande waarde, en dan kun je het valideren als unieke waarde. waarom heb je deze unieke waarde nodig? als het voor filemaker relaties is, gebruik dan liever een filemaker serienummer. een alternatief is om een zesde veld met een filemaker serienummer aan de reeks van vijf toe te voegen - dan is het altijd uniek ook al zijn de vijf overige velden allemaal hetzelfde. Quote
0 marcelboot Posted December 19, 2007 Author Posted December 19, 2007 Je geeft de juiste benadering. Ipv een calculatieveld heb ik het inderdaad veranderd in een automatich aangemaakt tekstveld met een berekende waarde volgens de formule die ik bij de calculatie gebruikt. Wat is het toch een mooi programma, bedenk ik me steeds weer. dankje wel kjoe voor de snelle oplossing. Quote
0 Maarten Witberg Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 (edited) enig oppassen is toch wel geboden aangezien een automatisch-invoeren berekening zich niet altijd hetzelfde gedraagt als een gewone. het ligt er dus aan waar je het voor gebruikt. Edited December 19, 2007 by Guest Quote
0 Ari Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Je kunt eventueel het berekeningsveld laten zoals ie was en een getalveld maken die automatisch de waarde van het berekeningsveld krijgt en deze laten checken op uniciteit. (niet vergeten bestaande waarde vervangen aan te zetten) Quote
Question
marcelboot
Ik heb een calculatieveld, dat 5 velden samenvoegt en op die berekende waarde wil ik dan een uniciteitscontrole doen tijdens de invoer. Ik kan niet vinden hoe dit te doen. Conditional formatting hielp ook al niet.
Wie heeft een tip?
4 answers to this question
Recommended Posts