Jump to content
  • 0

Rekenen met tijden // ouwe koeien? //

Jerry

Question

Posted

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=3254

Dit draadje gaat precies over iets wat mij maar niet lukt...

Doel: ik wil het aantal uren zien dat er in een bepaalde dienst gewerkt is:

Dagdienst:.....uur

Avonddienst:.....uur

Nachtdienst:....uur

Dagdienst:

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels) > Time(7;0;0) and GetAsNumber(Eindtijd_regels)<= Time(18;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) <=Time(7;0;0); Eindtijd_regels - Time(7; 0; 0);"") +

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels) >= Time(7;0;0) and GetAsNumber(Eindtijd_regels)<= Time(18;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) > Time(7;0;0); Eindtijd_regels - Begintijd_regels;"") +

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels)> Time(18;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) <= Time(7;0;0); Time(18;0;0) - Time(7; 0; 0);"") +

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels) >= Time(7;0;0) and GetAsNumber(Eindtijd_regels)> Time(18;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) > Time(7;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) <= Time(18;0;0); Time(18;0;0) - Begintijd_regels;"")+

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels)<=Time(7;0;0);Time(18;0;0)-Begintijd_regels)

Dagdienst/3600 = uitkomst

Avonddienst

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels) > Time(18;0;0) and GetAsNumber(Eindtijd_regels)<= Time(24;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) <=Time(18;0;0); Eindtijd_regels - Time(18; 0; 0);"") +

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels) >= Time(18;0;0) and GetAsNumber(Eindtijd_regels)<= Time(24;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) > Time(18;0;0); Eindtijd_regels - Begintijd_regels;"") +

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels)> Time(24;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) <= Time(18;0;0); Time(24;0;0) - Time(18; 0; 0);"") +

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels) >= Time(18;0;0) and GetAsNumber(Eindtijd_regels)> Time(24;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) > Time(18;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) <= Time(24;0;0); Time(24;0;0) - Begintijd_regels;"")+

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels)<=Time(7;0;0)and GetAsNumber(Begintijd_regels)<=Time(18;0;0);Time(24;0;0)-Time(18;0;0))

En nacht dienst.

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels) > Time(0;0;0) and GetAsNumber(Eindtijd_regels)<= Time(7;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) <=Time(0;0;0); Eindtijd_regels - Time(0;0;0);"") +

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels) >= Time(0;0;0) and GetAsNumber(Eindtijd_regels)<= Time(7;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) > Time(0;0;0); Eindtijd_regels - Begintijd_regels;"") +

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels)> Time(7;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) <= Time(0;0;0); Time(7;0;0) - Time(0;0;0);"") +

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels) >= Time(0;0;0) and GetAsNumber(Eindtijd_regels)> Time(7;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) > Time(0;0;0) and GetAsNumber(Begintijd_regels) <= Time(7;0;0); Time(7;0;0) - Begintijd_regels;"")+

If(GetAsNumber(Eindtijd_regels)<=Time(0;0;0);Time(7;0;0)-Begintijd_regels)

Test:

06:00- 19:00 (13 uur)

dagdienst 11 uur

avond dienst 1 uur

nachtdienst 1 uur.

Dat klopt dus.

Maar ga je een dienst invoeren van bv

23:00-07:00

Dan krijg je negatieve waardes.

Heeft iemand een idee hoe dat kan en wat er moet veranderen?

:!: Bovenstaande berekeningen heb ik niet zelf uitgedokterd, ze zijn overgenomen van een forummer in een eerder draadje ( vorig jaar geloof ik) :!:

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bij de nachtdienst zit je te paard op twee dagen (is dat een Nederlandse uitdrukking ¿ ), dus dien je daar ook rekening mee te houden.

((dateEnd - dateStart) * 86400) + timeEnd - timeStart

.. is een vrij eenvoudige manier om de uren te berekenen die over meerdere dagen lopen.

Las, lijm, plak of velponiseer dat in je nachtformule.

• 0
Posted

Misschien dat Timestamps nauwkeriger zijn?

De uitdaging is echter groter:

Ik weet hoelang een dienst duurt, over middernacht heen.

Ik weet niet, maar wil wel weten, hoeveel uren er zijn gewerkt in elke dienst afzonderlijk.

x-uren in dagdienst (07:00-18:00)

x-uren in avonddienst (18:00-24:00)

x-uren in nachtdienst (24:00-07:00)

De berekeningen die ik gepost had kloppen voor de dag.-en avonddienst. In de nachtdienst schijnen ze af te tellen?