marcelboot Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Ik heb een loop in een script dat moet stoppen als een bepaald jaar is aangekomen in een datumveld. Dit laat ik in de definitie vastleggen door de Year(datum) te laten vergelijken met de harde datum in het gemaakte veld/record. Dit werkt dus niet. Wat doe ik verkeerd of waar is mijn logica te blond voor woorden??? Quote Link to comment
0 hbrendel Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Het lijkt me dat je een jaar niet met een datum moet vergelijken. Wanneer het onzin is wat ik zeg, post dan je script, dan kunnen we het zelf zien. Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Dit is de scriptregel waar het om gaat: Exit Loop if (Year ( Appointments::ApptDate ) = Appointments::Eindjaar) Snappen we elkaar? marcel Quote Link to comment
0 Peter-Paul Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Wat voor veld is Appointments::Eindjaar? Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Het zijn beide datumvelden. De laatste is een global. Quote Link to comment
0 Peter-Paul Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Dan moet je van de laatste global ook het jaar nemen, dus Exit Loop if (Year ( Appointments::ApptDate ) = Year(Appointments::Eindjaar) ) Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Inmiddels heb ik er een datum van gemaakt en dan loopt het wel tot de juiste dag door. Dank voor het meedenken. Quote Link to comment
0 Peter-Paul Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Het zijn beide datumvelden. De laatste is een global. Inmiddels heb ik er een datum van gemaakt en dan loopt het wel tot de juiste dag door. Dank voor het meedenken.. Dit snap ik niet helemaal? Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Eerst had ik het jaartal, bijvoorbeeld 2009 en u heb ik gewoon een bepaalde dag genomen en op die dag stopt de loop. Simpel eigenlijk, he? Quote Link to comment
Question
marcelboot
Ik heb een loop in een script dat moet stoppen als een bepaald jaar is aangekomen in een datumveld.
Dit laat ik in de definitie vastleggen door de Year(datum) te laten vergelijken met de harde datum in het gemaakte veld/record.
Dit werkt dus niet.
Wat doe ik verkeerd of waar is mijn logica te blond voor woorden???
8 answers to this question
Recommended Posts