Marlinda Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 Filemaker Server 9 geïnstalleerd onder Windows Server 2003. Verschillende malen geopend zonder problemen, maar nu krijg ik steeds de melding: Admin Server Connection Error: The admin console cannot establish a connection to the admin server Java probleem?? Quote Link to comment
0 sjuul Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 Ik zie dit probleem, waneer de client welke de verbinding wil maken met de console, connectie maakt via een http proxy. Quote Link to comment
0 Marlinda Posted January 6, 2008 Author Share Posted January 6, 2008 Dat was niet het probleem. Ik heb het ondertussen opgelost! Eerst een update van Java geïnstalleerd. Toen ging het programma van Filemaker Server weer open, maar bepaalde bestanden stonden toen op Close. De oorzaak was dat een client bestanden had openstaan, terwijl Filemaker zijn backup maakte. Daardoor waren twee bestanden beschadigd. Ik heb ze hersteld, en alles werkt weer als voorheen. Bedankt voor de reactie. Quote Link to comment
0 WJ Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Oei, hersteld... nu maar hopen dat je geen corrupte files hebt. Je kunt fmdiff gebruiken om dit te checken. Gr, WJ Quote Link to comment
0 Marlinda Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 Je kunt fmdiff gebruiken om dit te checken. Dit zal ik zeker doen! Bedankt voor de tip Quote Link to comment
0 FM Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Hier ontgaat me toch iets. Met FM server kan je toch onbeperkt backup's maken van je bestanden, zelfs al zijn er nog clients die deze bestanden in gebruik hebben. Wat betreft de foutmelding: die heb ik zelf ook al gehad sinds ik versie 9 gebruik. Eens het probleem zich stelt krijg ik de Admin console niet meer aan de praat. Noch vanop de server zelf, noch vanop een andere PC. De serversoftware zelf draait ondertussen zonder problemen door. Ik heb het opgelost door de server te herstarten. Quote Link to comment
0 WJ Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Het beste kan je natuurlijk een goede backup gebruiken. Maar goed ik ben er voor het gemak vanuit gegaan dat deze niet aanwezig was, maar goed dit is misschien een verkeerde conclusie. Gr, WJ Quote Link to comment
0 Marlinda Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 Het beste kan je natuurlijk een goede backup gebruiken. Filemaker Server 9 Advanced heeft zijn eigen backup. Je kunt het uur instellen, en de rest gaat vanzelf. Voor deze backup op een andere schijf te zetten gebruik ik Retrospect 7.5. Met FM server kan je toch onbeperkt backup's maken van je bestanden, zelfs al zijn er nog clients die deze bestanden in gebruik hebben. Ik heb contact opgenomen met Filemaker Technical Support, en die beweren toch ook dat bestanden niet open of in gebruik mogen zijn als de backup start. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Ik heb contact opgenomen met Filemaker Technical Support, en die beweren toch ook dat bestanden niet open of in gebruik mogen zijn als de backup start. Dat geldt enkel als je backupsoftware gebruikt zoals Retrospect bvb. Dan moeten inderdaad de bestanden gesloten zijn. Met de FM Server is dat niet nodig, omdat de server de bestanden even "on hold" zet tijdens zijn eigen backup. Quote Link to comment
Question
Marlinda
Filemaker Server 9 geïnstalleerd onder Windows Server 2003.
Verschillende malen geopend zonder problemen, maar nu krijg ik steeds
de melding:
Admin Server Connection Error:
The admin console cannot establish a connection to the admin server
Java probleem??
8 answers to this question
Recommended Posts