Ga naar inhoud
  • 0

Admin Server Connection Error


Marlinda

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat was niet het probleem. Ik heb het ondertussen opgelost! Eerst een update van Java geïnstalleerd. Toen ging het programma van Filemaker Server weer open, maar bepaalde bestanden stonden toen op Close. De oorzaak was dat een client bestanden had openstaan, terwijl Filemaker zijn backup maakte. Daardoor waren twee bestanden beschadigd. Ik heb ze hersteld, en alles werkt weer als voorheen. Bedankt voor de reactie. :)

Link naar reactie
  • 0

Hier ontgaat me toch iets.

Met FM server kan je toch onbeperkt backup's maken van je bestanden, zelfs al zijn er nog clients die deze bestanden in gebruik hebben.

 

Wat betreft de foutmelding: die heb ik zelf ook al gehad sinds ik versie 9 gebruik. Eens het probleem zich stelt krijg ik de Admin console niet meer aan de praat. Noch vanop de server zelf, noch vanop een andere PC.

De serversoftware zelf draait ondertussen zonder problemen door.

Ik heb het opgelost door de server te herstarten.

Link naar reactie
  • 0

Het beste kan je natuurlijk een goede backup gebruiken.

 

Filemaker Server 9 Advanced heeft zijn eigen backup. Je kunt het uur instellen, en de rest gaat vanzelf.

 

Voor deze backup op een andere schijf te zetten gebruik ik Retrospect 7.5.

 

Met FM server kan je toch onbeperkt backup's maken van je bestanden, zelfs al zijn er nog clients die deze bestanden in gebruik hebben.

 

Ik heb contact opgenomen met Filemaker Technical Support, en die beweren toch ook dat bestanden niet open of in gebruik mogen zijn als

de backup start.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb contact opgenomen met Filemaker Technical Support, en die beweren toch ook dat bestanden niet open of in gebruik mogen zijn als de backup start.

 

Dat geldt enkel als je backupsoftware gebruikt zoals Retrospect bvb. Dan moeten inderdaad de bestanden gesloten zijn.

 

Met de FM Server is dat niet nodig, omdat de server de bestanden even "on hold" zet tijdens zijn eigen backup.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...