Jump to content
  • 0

Admin Server Connection Error

Marlinda

Question

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Dat was niet het probleem. Ik heb het ondertussen opgelost! Eerst een update van Java geïnstalleerd. Toen ging het programma van Filemaker Server weer open, maar bepaalde bestanden stonden toen op Close. De oorzaak was dat een client bestanden had openstaan, terwijl Filemaker zijn backup maakte. Daardoor waren twee bestanden beschadigd. Ik heb ze hersteld, en alles werkt weer als voorheen. Bedankt voor de reactie. :)

• 0

Hier ontgaat me toch iets.

Met FM server kan je toch onbeperkt backup's maken van je bestanden, zelfs al zijn er nog clients die deze bestanden in gebruik hebben.

Wat betreft de foutmelding: die heb ik zelf ook al gehad sinds ik versie 9 gebruik. Eens het probleem zich stelt krijg ik de Admin console niet meer aan de praat. Noch vanop de server zelf, noch vanop een andere PC.

De serversoftware zelf draait ondertussen zonder problemen door.

Ik heb het opgelost door de server te herstarten.

• 0

Het beste kan je natuurlijk een goede backup gebruiken.

Filemaker Server 9 Advanced heeft zijn eigen backup. Je kunt het uur instellen, en de rest gaat vanzelf.

Voor deze backup op een andere schijf te zetten gebruik ik Retrospect 7.5.

Met FM server kan je toch onbeperkt backup's maken van je bestanden, zelfs al zijn er nog clients die deze bestanden in gebruik hebben.

Ik heb contact opgenomen met Filemaker Technical Support, en die beweren toch ook dat bestanden niet open of in gebruik mogen zijn als

de backup start.

• 0
Ik heb contact opgenomen met Filemaker Technical Support, en die beweren toch ook dat bestanden niet open of in gebruik mogen zijn als de backup start.

Dat geldt enkel als je backupsoftware gebruikt zoals Retrospect bvb. Dan moeten inderdaad de bestanden gesloten zijn.

Met de FM Server is dat niet nodig, omdat de server de bestanden even "on hold" zet tijdens zijn eigen backup.