Ga naar inhoud
  • 0

Invoerlijst gaat niet naar de juiste positie


Henk R

Vraag

Wij zijn pas overgestapt van Filemaker 6 naar 8.5. In de bestanden die ik gebruik zitten diverse invoerlijsten. Nu heb ik een probleem met invoerlijsten op basis van getallen. Deze gaan niet naar de juiste positie.

 

Voorheen kon je het getal gaan typen en schoof de lijst naar de juiste positie. Bij tekst doet deze het wel maar bij getallen niet.

 

De velden zijn geindexceerd, en draaien op een server.

 

Is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd. Iemand een idee

 

mvg

 

Henk

5a758dc77b92b_Afbeelding2.png.21c4dc9eecede5ba7c73a63b11bf2f1c.png

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Na nog wat proberen, begrijp ik dat je naar de positie in de lijst gaat, als je het hele nummer ingetypt heb. Ja lekker, dan heb ik geen invoerlijst nodig want dan weet ik het nummer al. Het was juist handig dat je weet "het moet ergens met een 56 beginnen" maar het precieze nummer weet ik niet (de lijst bestaat uit duizenden artikelen met een artikelnummer van 8 cijfers. Die weet ik echt niet uit m'n hoofd maar vaak wel waar de artikelen van een bepaald soort beginnen.

 

Als dit echt zo werkt in filemaker, wordt het een workaround (getal laten berekenen naar een tekstveld, het tekstveld gebruiken in de invoerlijst om het getalveld weer in te vullen)

 

mvg

 

Henk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...