Ga naar inhoud
  • 0

Werkende relatie tussen 2 fm5 werkt niet meer na conversie


Markus

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een relatie werkt alleen als de betrokken velden zijn geindexeerd. In dit geval lijkt het me dat je berekeningsveld het resultaat niet opslaat maar berekend wanneer nodig. Om dit op te lossen selecteer je berekeningsopties voor het veld en geef je op dat je het resultaat wil opslaan.

 

Dit lijkt me de oplossing voor je probleem. Succes.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de suggesties maar dat had ik al gedaan. Ik heb ook geprobeerd ze zowel gelijktijdig als individueel te converteren en daarna de relatie weer op te bouwen. Maar tevergeefs.

De situatie is als volgt:

wij scannen met handscanners orders op beurzen. Per beurs gebruiken we meerdere scanners en er zijn ook soms meerdere beurzen tegelijk.

Uit de scanner kunnen wij aan het eind van de dag een daglijst genereren, die we in FM importeren. Wat er binnekomt is een veld, die ik vervolgens in 3 stukken knip; in artikelnummer,omschrijving en aantal.

Een andere tabel importeer ik uit mijn voorraadmodule van Exact. Daarin staan 5 velden die ik gebruik; artikelnummer, voorraad, in order, in bestelling en actief.

DE relatie in FM 6 wordt dan gelegd via artikelnummer(in ene tabel een berekeningsveld, in andere tabel een tekstveld) en dan werkt het. Door een resume over de artikelnummers kan ik de aantallen per artikel per beurs, of beurzen per dag en opvolgende dagen totaliseren, zodat wij exact weten wat we de volgende dag nog kunnen verkopen. Er zitten nog wat berekeningetjes in wat er te verkopen is en wat wij op die beurs vermelden als uitverkocht.

Na coversie in FM8.5 krijg ik uiteraard beide tabellen, maar het is onmogelijk om de relatie werkend te krijgen. Ik voeg de 2 bestanden toe.

Graag jullie hulp, want die beurzen komen er weer aan en ik vind het een beetje stom staan om FM6 weer te installeren om met die oude bestanden te werken.

Parijs + Xmas world jan 2007.fp5

evartvrd Geconverteerd Oud.fp5

Link naar reactie
  • 0

De relatie werkt wel alleen je basisveld f1 bevat teveel tekens. Ook de spaties werken door in de relatie. Wanneer je de functie middle terug zet naar 7, werkt deze voor veel artikelen wel.

Ik weet alleen niet hoeveel variatie er is in artikelnummers. want de atrikelen met 8 postiies werkt nu niet en wanneer middle op 8 staat werken die van 7 niet. Daar ligt nog een uitdaging :wink:

 

mvg

 

Henk

Link naar reactie
  • 0

Filemaker reageert tegenwoordig op de "hele""inhoud van een tekstveld en dat gaat nauwkeuriger dan in voorgaande versies. "tekst" en "tekst+spatie"is al verschillend en dus geen relatie. Je gebruikt de functie middle om de eerste 13 tekens uit het veld f1 te halen. Daar zitten spaties bij en dan komt de waarde niet overeen met je artikelenbestand. Met LeftWord neem je alleen het eerste woord uit het veld f1, daar horen geen spaties bij en nu klopt het wel.

 

mvg

 

Henk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...