Ga naar inhoud
  • 0

PDF bestandsnaam wijzigen


Anton

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is dat zo? Volgens mij kan je de naam van bestand bepalen door het bestandspad vast te leggen maar daar kan ik toch geen variabele invoeren. Of je moet met een dialoogvenster werken, dan kan je de naam aanpassen maar dan gaat het ook niet automatisch.

Je kan wel variabele gebruiken maar die worden gebruikt voor de documenteigenschappen. Die komen dus in het pdf bestand. Of doe ik dan nog iets verkeerd. (ik werk nog wel met filemaker 8.5, MacOS X. Misschien zijn de opties in Filemaker 9 aangepast)

 

mvg

 

Henk

Link naar reactie
  • 0

Ik doe het op deze manier:

 

 

Set Variable [ $offerte; Value:Get ( TemporaryPath ) & "Offerte "  & Offertenummer & ".pdf" ] 
Save Records as PDF [ File Name: “$offerte”; Current record ]
Send Mail [ To: emailadres; Subject: "Offerte " & Offertenummer; Attachment: “$offerte” ] 

Link naar reactie
  • 0

Als ik daar nog een aanvulling op mag geven...

 

Bij het gebruik van Get ( TemporaryPath ) of een ander pad, heb je al snel dat je met een hoop tijdelijke bestanden blijft zitten. Zeker als je iedere bijlage zijn eigen naam geeft. Wat wel zo netjes is.

 

Door na het zenden van de email de scriptstap:

 

export field contents [pad of variabele]

 

zonder een recordset op te geven, zal filemaker de zojuist verzonden bijlage weer netjes verwijderen uit lokatie, zoals opgegeven. Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Maar het voordeel van Get ( TemporaryPath ) is dan wel weer dat het bestand op een locatie terecht komt die voor de gebruiker niet direct zichtbaar is (dus netjes) en door het systeem wordt geruimd indien nodig (dus opgeruimd) en daarmee is dan ook weer aan 'opgeruimd staat netjes' voldaan :wink:

 

rmw

Link naar reactie
  • 0
...en door het systeem wordt geruimd indien nodig (dus opgeruimd) en daarmee is dan ook weer aan 'opgeruimd staat netjes' voldaan :wink:

 

rmw

 

Wanneer is dat...? ...indien nodig. Ik heb het namelijk nog niet mogen ervaren dat pdf bijlagen op een zeker moment verwijderd waren uit de temp folder.

 

Verder las ik in een artikel, al werd het zijdelings genoemd, dat Filemaker trager opstart als er veel bestanden aanwezig zijn in de temp folder. Kan iemand dit bevestigen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...