Anton Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Ik stuur mijn offertes als PDF weg. Echter heeft dit PDF steeds dezelfde bestandsnaam. Kan ik per keer de bestandsnaam ook veranderen. Heb ik hier een plug-in voor nodig? Quote Link to comment
0 Durk Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 In je export of afdrukken als script stap kun je de naam als variabele aangeven. Als je eerder in je script die variabele definieert en een bepaalde naam geeft, kun je die dus telkens een andere naam geven. Quote Link to comment
0 Henk R Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Is dat zo? Volgens mij kan je de naam van bestand bepalen door het bestandspad vast te leggen maar daar kan ik toch geen variabele invoeren. Of je moet met een dialoogvenster werken, dan kan je de naam aanpassen maar dan gaat het ook niet automatisch. Je kan wel variabele gebruiken maar die worden gebruikt voor de documenteigenschappen. Die komen dus in het pdf bestand. Of doe ik dan nog iets verkeerd. (ik werk nog wel met filemaker 8.5, MacOS X. Misschien zijn de opties in Filemaker 9 aangepast) mvg Henk Quote Link to comment
0 sjuul Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Ik doe het op deze manier: Set Variable [ $offerte; Value:Get ( TemporaryPath ) & "Offerte " & Offertenummer & ".pdf" ] Save Records as PDF [ File Name: “$offerte”; Current record ] Send Mail [ To: emailadres; Subject: "Offerte " & Offertenummer; Attachment: “$offerte” ] Quote Link to comment
0 Henk R Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Ja nu zie ik het ook. Ik zat bij variabele te denken aan de optie voor de pdf, maar je moet een variabele maken voor het bestandspad. Bedankt voor de snelle reactie Henk Quote Link to comment
0 eroos Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Als ik daar nog een aanvulling op mag geven... Bij het gebruik van Get ( TemporaryPath ) of een ander pad, heb je al snel dat je met een hoop tijdelijke bestanden blijft zitten. Zeker als je iedere bijlage zijn eigen naam geeft. Wat wel zo netjes is. Door na het zenden van de email de scriptstap: export field contents [pad of variabele] zonder een recordset op te geven, zal filemaker de zojuist verzonden bijlage weer netjes verwijderen uit lokatie, zoals opgegeven. Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen. Quote Link to comment
0 rmw Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Maar het voordeel van Get ( TemporaryPath ) is dan wel weer dat het bestand op een locatie terecht komt die voor de gebruiker niet direct zichtbaar is (dus netjes) en door het systeem wordt geruimd indien nodig (dus opgeruimd) en daarmee is dan ook weer aan 'opgeruimd staat netjes' voldaan rmw Quote Link to comment
0 eroos Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 ...en door het systeem wordt geruimd indien nodig (dus opgeruimd) en daarmee is dan ook weer aan 'opgeruimd staat netjes' voldaan rmw Wanneer is dat...? ...indien nodig. Ik heb het namelijk nog niet mogen ervaren dat pdf bijlagen op een zeker moment verwijderd waren uit de temp folder. Verder las ik in een artikel, al werd het zijdelings genoemd, dat Filemaker trager opstart als er veel bestanden aanwezig zijn in de temp folder. Kan iemand dit bevestigen? Quote Link to comment
0 rmw Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Wanneer is dat...? ...indien nodig Voor windows gebruikers: http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek/windows_sneller_maken.aspx en dan tip 2 en 7 en voor Mac OSX is dit misschien wel weer eens goed om onder de aandacht te brengen: http://pliep.nl/blog/2005/11/permissies_herstellen_en_reparatiescripts_draaien_tijdverspilling Ter info. rmw Quote Link to comment
Question
Anton
Ik stuur mijn offertes als PDF weg.
Echter heeft dit PDF steeds dezelfde bestandsnaam.
Kan ik per keer de bestandsnaam ook veranderen. Heb ik hier een plug-in voor nodig?
8 answers to this question
Recommended Posts