Ga naar inhoud
  • 0

'Ga naar veld' werkt soms niet


Dirty May

Vraag

Wanner een Veld begunstigd is door het script 'Ga naar veld', en dat veld wordt eerst verwijderd, en nadien terug geplaatst, dan werkt dat script nadien niet langer meer, en is voor dat specifieke veld ook op geen enkele manier nog aan de praat te krijgen.

 

Tenzij je de hele layout blanco zet en herbegint. Wat om begrijpelijke redenen zelden wenselijk of werkbaar is.

 

Kent er iemand een elegantere oplossing ?

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Door het verwijderen van een veld (uit de database) werkt inderdaad de

scriptstap GoToField dat op dat veld betrekking heeft niet meer [field missing].

Filemaker waarschuwt echter wel bij het verwijderen van het veld dat

er een script ontkoppelt gaat worden.

Als je vervolgens een nieuw veld aanmaakt dan zal je in het script (dat op zich behouden kan blijven) de GoToField scriptstap moeten instellen op dat veld.

Op zich lijkt me dit redelijk elegant toch?

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Als je een blanco layout neemt, en je probeert dan het probleem te reproduceren, dan lukt dat inderdaad niet, ook bij mij niet.

 

Ik vrees dat de 'bug' zich ( uitsluitend ? ) voordoet binnen de complexiteit

van een welbepaalde layout. Temeer, als ik de welbepaalde layout

volledig wis, en het veld en de knop waarvan sprake, opnieuw

creëer, er niet langer probleem is.

 

En ik kan moeilijk de layout in bijlage steken omdat

ie deel uitmaakt van een vrij zwaar bestand.

Link naar reactie
  • 0

Jouw specifieke probleem met de gotofield kunnen wij niet nabootsen maar dat wil (en dan spreek ik voor mij zelf) zeker niet zeggen dat het niet kan ontstaan.

In versie 7 of 8 heb ik soms een focusprobleem gehad met gotofield bij

wat complexere scripts waarin (vooral) naar andere layouts werd

genavigeerd. Dat heb ik toen meen ik 'opgelost' door a) een refresh b) door paar keer heen en weer te laten springen tussen de layouts of c) te wisselen tussen layoutmode en/of previewmode.

Waarschijnlijk heb ik uit pure wanhoop en frustratie deze hele rits maar in mijn script opgenomen.

In voorgaande versies zijn er - kennelijk ook bij anderen - meer issues geweest met GTF, en ik heb zo mijn bedenkingen of die bugs er in de 9 zijn uitgehaald:

 

http://talk.markjeffords.com/fmtalk/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=1348&TOPIC_ID=451&FORUM_ID=2

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...