Ga naar inhoud
  • 0

Join Tables, Portals, ... het noorden kwijt [OPGELOST]


andries

Vraag

repost (stond in fout forum): http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=5111

 

Ik heb een probleem met join tables en het creeeren van linken. In ons huidig systeem is het zo dat voor elke machine een apart dossier wordt gemaakt in de tabel "dossiers" ook al bestaat er fysiek maar 1 dossier voor meerdere dossiers. Dit leidt tot een onoverzichtelijke tabel "dossiers". Daarom wil ik dus gebruik maken van de join table (wat in mijn "leek" opinie ook de enige juiste methode is), waar dus de dossiers aan de machines en vice versa worden gelinked.

 

Wat ik dus eigenlijk wil is dat als een machine wordt aangemaakt, bestaande dossiers gewoon kunnen worden toegevoegd, zonder dat er in de tabel "dossiers" een extra record wordt aangemaakt. Dit kan volgens mij via de join table, waar ik dus een extra record aanmaak, die de link vastlegt.

 

Als bijlage heb ik een afbeelding toegevoegd van de relaties tussen de tabellen.

 

Wat ik heb gedaan is een layout op de mac_lnk_mac_dos aangemaakt, waar de label van de machine gelinkt wordt met de label van het dossier (deze layout kan geopend worden via de + knop in de layout dossierbeheer). Dan vult hij automatisch de gegevens in van de machine, en zou het de bedoeling zijn dat via een value list al de bestaande dossiers worden weergegeven, en dat ze aangeklikt kunnen worden en dus op deze manier gelinked worden met de machine. En hier zit het probleem. Als ik tussen de relatie mac_lnk_mac_dos en mac_dossiers aanduidt "allow creation..." en ik vul het label van het dossier in, creeert hij toch een nieuw record in de tabel "dossiers". Als ik het afvink kan ik in de layout het niet meer aanduiden... Als ik dit heb gevonden, denk ik dat mijn probleem is opgelost, en hoop ik dat we dit kunnen implementeren in ons bestaand systeem.

 

Ik heb tevens als bijlage het testbestand toegevoegd.

 

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is en dat iemand mij kan helpen.

 

Groetjes

 

Andries

dossierbeher.fp7

relaties_dossierbeheer_103.jpg.f6202f5a332e2dcbc3a8304770e3a07b.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb niet de tijd om het helemaal uit te pluizen en voor jou ineen te steken maar ga misschien eens een kijkje nemen in volgende draad:

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=4945&highlight=

Download daar eens Test.fp7 van Peter-Paul

Ik denk dat dat een volledig vergelijkbaar bestandje is...

en dan zie je waarschijnlijk perfect hoe het allemaal moet...

Het is dan waarschijnlijk alleen nog maar een kwestie van veldnamen te wijzigen :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...