Ga naar inhoud
  • 0

Barcode


fvissers

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Pseudocode:

 

Go to Field [ scan::_gScanVeld ] 
Set Field [ scan::_gScanVeld; "" ] 
Loop 
  Pause/Resume Script [ Indefinitely ] 
  If [  not IsEmpty ( Trim ( scan::_gScanVeld ) ) ] 
     New Record/Request 
     Set Field [ scan::barcode; scan::_gScanVeld ] 
     Set Field [ scan::_gScanVeld; "" ] 
  End If 
End Loop 

scan.fp7

Link naar reactie
  • 0

allemaal helemaal niet nodig, zelfs een script nog niet...

 

Maak een portaal waarop maar één veld open staat en zorg er voor in de relaties dat je op dat portaal nieuwe records mag maken.

Stel het veld zo in dat op de Enter, Return en de TAB naar het volgende veld gegaan wordt.

 

Een standaard barcodescanner geeft al een Enter aan het einde van de tekenreeks, dus voila, klaar.

 

Je kan een tempo draaien met de scanner, niet normaal meer!

 

Zelf verkoop ik een barcode leespen om gegevens van keuzeformulieren over te nemen. In 10 seconden kan je 15 keuzes bevestigen. Al loopt Filemaker nog achter, indien er in zo'n pen een buffer zit hoor je netjes een piep dat het is geaccepteerd en Filemaker zie je er eventjes later achteraan gaan. Volgas.

 

Indien een forumulier met meer gegevens verwerkt dient te worden, adviseer ik de gebruikers om in de eerste slag via de barcode alles in te scannen, en in de tweede slag alle handmatige mutaties verder te verwerken. De beste garantie voor tempo en hoogwaardige invoer.

Link naar reactie
  • 0

Koop een scanner welke zich laat aansluiten op de USB poort. De meest standaard scanners zijn vaak wel goed.

Print vervolgens de bannercode met de juiste font, waarbij de code moet starten en eindigen met de ! (uitroepteken)

 

Dus barcode !12345! moet in de barcodefont geprint zijn.

 

Haal de barcodescanner er overheen en hij slaat 12345 als getal af. Alsof je het met een toetsenbord intikt. Alle normale leestekens worden geaccepteerd.

 

Wat dan overblijft is dat de cursor op de juiste plaats moet staan voordat je start.

 

De grootste zorg is om de barcode goed geprint te krijgen. Veelal moet dat van een databank afkomstig zijn die je zelf ergens zal hebben.

Link naar reactie
  • 0

Asjemenou, wat een eye opener. Deze had zeker punten gescoord op een confituursessie :lol:

 

Even hardopdenken voor mijzelf,

 

Ik heb een database met producten, ik voeg een ID veld toe met de barcode.

 

In mijn opdrachtentabel maak ik een veld barcode en ik maak een relatie tussen de 2 velden.

 

Ik maak een nieuwe opdracht aan en ik scan de vooraf uitgeprinte en op de producten geplakte labels.

 

Via de relatie krijg ik nu in mijn nieuwe record alle gerelateerde gegevens te zien.

 

Da's mooi.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik doe veel met barcodes en lees dit dan ook vol intresse. Nu zie ik dat SuperWimmie iets roept over !12345! scannen.

 

Ik vroeg me af: kan je ook barcodes genereren zonder barcode plugin? Ik neem aan dat je wel een soort Barcode Font moet hebben (die zijn gratis te vinden op internet) maar hoe genereer je een leesbare/scanbare barcode?

 

grt

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond allen,

 

Ik heb vanmiddag een barcode scanner gekocht ( wist niet dat deze zo kostbaar zijn).

 

Ik heb ook de link van superwimmie gevolgd:http://www.barcodesinc.com/free-barcode-font/

 

Hoe nu verder?

 

Ik heb een usb scanner die werkt ( op een al bestaande barcode).

 

Nu wil ik zelf nog een code aanmaken....

Link naar reactie
  • 0

Hi, goedenavond. Thanks voor je hulp alvast.

 

Ik heb het font in mijn windows fonts gezet en in FM een calculatieveld gemaakt:

 

"!"&naam&"!"

 

Vervolgens heb ik het lettertype op mijn font gezet free 3 of 9 extended.

 

en print....

 

Vervolgens ga ik blij met mijn scannertje klikken op een stukje papier wat niets, helemaal niets doet :cry:

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het font geïnstalleerd op Mac en Windows volgens de regelen der kunst om een font te installeren. Vervolgens in Filemaker een bestand gemaakt met een (calc) veld waarin *123* staat. Het veld heb ik het bewuste barcode font toegewezen, ik zie op het scherm dan ook al een barcode. Printje maken en testen maar. Wat wel jammer is dat er geen spaties in deze barcode font zijn verwerkt. Die moet je dus wegwerken in het te scannen tekstje.

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0

De download van de vorige pagina is code 39, die werkt bij mij uitstekend.

 

Ah, foutje in het bovenstaande FP7 bestand: doordat er sterretjes in moeten komen te staan, moet de barcodeveld een textveld zijn en geen getalsveld.

Aangezien een sterretje verplicht vooraf en achteraf aanwezig moet zijn, kan je dat in de formule opnemen.

Probeer het dan nog maar eens.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...