Ga naar inhoud
  • 0

layouts wijzigen in runtime


BDK

Vraag

hallo allemaal,

 

ik ontdek zojuist dat in een toepassing die geopend is FM9-runtime de layout-modus niet ingeschakeld kan worden terwijl dat in FM9-advanced wel kan met hetzelfde bestand, hetzelfde account, dezelfde privileges, dezelfde layout en dezelfde menureeks...

 

de FM-handleiding vermeldt expliciet dat het wijzigen van layouts in FM-runtime mogelijk is.

 

zie ik iets over het hoofd? zijn er speciale instellingen noodzakelijk om een en ander te laten werken? ik heb al geconstateerd dat het niet uitmaakt of je beheerstoegang wel of niet verwijdert bij het maken van de runtime.

 

dank en groet, bdk

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De FileMaker Pro Advanced Development Guide geeft antwoord, maar niet het antwoord dat ik wilde horen: layoutmodus is NIET beschikbaar in Runtime, punt.

 

Wat ik eerder zei over de FM-handleiding ging bij nader inzien over het verwijderen van beheerstoegang, niet over runtime.

 

tja...

Link naar reactie
  • 0

om iets specifieker te zijn: ik maak een toepassing speciaal voor eenmanszaken (en daar is de runtime toch voor bedoeld?) en ik heb een mogelijkheid ingebouwd om afdruklayouts aan te passen aan de eigen huisstijl. die mogelijkheid blijkt nu dus een onmogelijkheid...

Link naar reactie
  • 0
om iets specifieker te zijn: ik maak een toepassing speciaal voor eenmanszaken (en daar is de runtime toch voor bedoeld?)

 

Ik zou niet zo snel voor deze opzet kiezen. Ik weet niet hoe de rest hierover denkt maar mij lijkt het toch een onbetrouwbare opstelling. Ik zou altijd voor een server - client opstelling kiezen. Als een pc hangt om wat voor reden dan ook en je kan filemaker daardoor niet meer afsluiten dan heeft dat geen gevolgen voor de openstaande database op de server. Als het een runtime zou zijn dan kan dat tot schade aan je database leiden.

Daarnaast heeft een server versie de mogelijkheid om backup te maken op gezette tijden. Als de server dan de geest geeft heb je in ieder geval nog een backup van een recente datum.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou voor die enkele toepassing voor een solo systeem gewoon een runtime maken. Werkt op zich prima en er is goed mee te werken op die manier. Het bestand zelf is gewoon via FM aan te passen voor de beheerder mocht dit ooit nodig zijn. Blijven wel alle andere andere genoemde bezwaren natuurlijk bestaan. (in andere vragen en antwoorden hier). Op die manier wat runtime bestanden gemaakt voor een lotery boekhouding, een invul data base voor een voetbal poule enz enz. Je hebt beperkingen maar aan de andere kant ook mogelijkheden :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...