Jump to content
  • 0

[Opgelost] Berekende waarde niet altijd laten veranderen

laura23

Question

Posted (edited)

Ik heb een veld (Ja/nee) waarin de gebruiker zelf kan aangeven of het op ja of op nee moet staan. Maar dit kan weer overruled worden door een berekende waarde:

Case( Aantal = "0"; "no" ; Aantal > "0"; "yes")

Nu werkt het dus zo, dat als het veld 'Aantal' verandert in leeg, dat dan het veld Ja/nee leeg wordt. Dit is dus niet de bedoeling, daar moet in blijven staan wat er al in stond. Heeft iemand een idee hoe ik dit aan kan passen, zoiets als:

Case( Aantal = "0"; "no" ; Aantal > "0"; "yes" ; Aantal = "" ; ONVERANDERD)

Dank je wel!

Edited by Guest

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

...of misschien:

Case(
quantity = "";choice_ct;
quantity = 0;"No";
quantity  > 0;"Yes"
)

waar quantity het aantal is en choice_ct je berekeningsveld, result text is.

Maar indien de gebruiker de waarde zelf kan veranderen zit er toch een mogelijkheid in dat die waarde niet overeenkomt met je Case() ?

Stel dat de waar >0 is, dan moet het 'Yes' zijn, terwijl de gebruiker dit in 'No' kan veranderen.

Dan vervalt je Case() voorwaarde. Dus waarom een Case() voorwaarde hebben ?

Maar waarschijnlijk mis ik iets... 8O

• 0
Posted

Het werkt!

Het is een soort van overschrijving van het veld Ja/nee, wat wordt bepaald door wat er in het veld Aantal staat, behalve als dit veld leeg wordt gemaakt. Soms is het namelijk niet duidelijk wat het aantal is, en kan dit zowel een ja of een nee opleveren. Dit moet dan een onveranderde waarde opleveren.

Je gaf aan:

Case(

quantity = "";choice_ct;

quantity = 0;"No";

quantity > 0;"Yes"

)

En dit werkt, dank jullie wel! Ik dacht dat je niet naar hetzelfde veld kon verwijzen als waar je de berekening in plaatst, maar dit blijkt niet zo te zijn!

Maar als ik verwijs binnen de berekening naar het zelfde veld als waar de berekening op slaat, dan werkt