Jump to content
  • 0

veld ontleden

PaVaRo

Question

Posted

Ik heb een NL postcode bestand, als ik deze open met FileMaker 9 dan krijg 460.000 records maar de data komt in 1 veld te staan.

Namelijk: f1: NL|1011 AB|De Ruyterkade|AMSTERDAM|105|124

Ik kan dit bestand in excel omzetten text to column, maar excel kan maar 65.000 regels aan. Geen optie helaas.

Nu zat ik te denken om dit veld uit te kleden dmv een berekening, maar ja, zo handig ben ik nog niet. Vandaar de vraag...

Kan ik een berekeing maken waardoor de text tussen de '|' naar een ieder apart veld gezet worden?

Alvast bedankt....

Gr, Patrick

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Misschien lukt dit: in een kopie van je postcodebestand met behulp van Notepad alle pipes laten vervangen door een comma en dan het bestand in FMP importeren?

• 0
Posted
Misschien lukt dit: in een kopie van je postcodebestand met behulp van Notepad alle pipes laten vervangen door een comma en dan het bestand in FMP importeren?

Mm, helaas loopt notepad & wordpad vast bij deze replace opdracht.

• 0
Posted
Of deze:

Zie Bestand. Twee opties: Via import of via script. Beide opties toegevoegd.

Super! Bedankt voor de snelle hulp.

Optie 1 werkt prima

Gr, Patrick

• 0
Posted

Mooi!

Je kan op deze manier ook allerlei inconsistenties filteren, door argumenten toe te voegen aan de berekening. Denk aan hoofdletters of het verwijderen van overbodige spaties.

Dit moet je dan wel even toevoegen aan de berekeningen voor je de import actie maakt.