PaVaRo Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 Ik heb een NL postcode bestand, als ik deze open met FileMaker 9 dan krijg 460.000 records maar de data komt in 1 veld te staan. Namelijk: f1: NL|1011 AB|De Ruyterkade|AMSTERDAM|105|124 Ik kan dit bestand in excel omzetten text to column, maar excel kan maar 65.000 regels aan. Geen optie helaas. Nu zat ik te denken om dit veld uit te kleden dmv een berekening, maar ja, zo handig ben ik nog niet. Vandaar de vraag... Kan ik een berekeing maken waardoor de text tussen de '|' naar een ieder apart veld gezet worden? Alvast bedankt.... Gr, Patrick Quote
0 Durk Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 Misschien lukt dit: in een kopie van je postcodebestand met behulp van Notepad alle pipes laten vervangen door een comma en dan het bestand in FMP importeren? Quote
0 eroos Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 Of deze: Zie Bestand. Twee opties: Via import of via script. Beide opties toegevoegd. postcodes.fp7 Quote
0 PaVaRo Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 Misschien lukt dit: in een kopie van je postcodebestand met behulp van Notepad alle pipes laten vervangen door een comma en dan het bestand in FMP importeren? Mm, helaas loopt notepad & wordpad vast bij deze replace opdracht. Quote
0 PaVaRo Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 Of deze: Zie Bestand. Twee opties: Via import of via script. Beide opties toegevoegd. Super! Bedankt voor de snelle hulp. Optie 1 werkt prima Gr, Patrick Quote
0 eroos Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 Mooi! Je kan op deze manier ook allerlei inconsistenties filteren, door argumenten toe te voegen aan de berekening. Denk aan hoofdletters of het verwijderen van overbodige spaties. Dit moet je dan wel even toevoegen aan de berekeningen voor je de import actie maakt. Quote
Question
PaVaRo
Ik heb een NL postcode bestand, als ik deze open met FileMaker 9 dan krijg 460.000 records maar de data komt in 1 veld te staan.
Namelijk: f1: NL|1011 AB|De Ruyterkade|AMSTERDAM|105|124
Ik kan dit bestand in excel omzetten text to column, maar excel kan maar 65.000 regels aan. Geen optie helaas.
Nu zat ik te denken om dit veld uit te kleden dmv een berekening, maar ja, zo handig ben ik nog niet. Vandaar de vraag...
Kan ik een berekeing maken waardoor de text tussen de '|' naar een ieder apart veld gezet worden?
Alvast bedankt....
Gr, Patrick
5 answers to this question
Recommended Posts