Ga naar inhoud

Ontgoocheld denksel


AvD

Aanbevolen berichten

Van FileMaker naar de files

 

Op Franse fora krijg je wel eens computervertalingen te zien van de naam van dit populaire stuk software. FileMaker heet dan Créateur d'Embouteillages. Letterlijk dus: "Schepper, maker van files, opstoppingen".

 

Deze week ging het weer over files op het nieuws, met het zoveelste dramatische ongeluk toen een vrachtwagen inreed op een stilstaande rij auto's.

 

Ondertussen wordt het hele land vol verkeersdrempels en flitspalen gezet, tot in het kleinste dorp toe. Het lijkt wel alsof een gemeente niet ernstig genomen wordt als ze niet vol staat van die dingen. Zo komt het dat er nu dorpen zijn met meer flitspalen dan post-brievenbussen.

 

Vroeger kon ik met de fiets een brief gaan posten. Nu moet ik de auto nemen...

Link naar reactie
Zo komt het dat er nu dorpen zijn met ..... post-brievenbussen.

 

Vroeger kon ik met de fiets een brief gaan posten. Nu moet ik de auto nemen...

 

Gij hébt dus nog post-brievenbussen.

 

Wij ook, maar die worden nooit leeggemaakt....

 

Jouw verkeersdrempels worden nog tijdig aangegeven.

Hier niet.

En het zijn hier gewoon balken in gewapend beton die zowat 10 cm uit de grond steken....

Link naar reactie

Uittreksel uit de 'plaatselijke openbare aanbesteding voor verkeersdrempels':

 

Los topes están reglamentados. No deben ser altos, entre 15 y 20 centímetros y una proyección (rampa) de 1.50 a 2.00 metros.

 

Als die over 2 meter gaat hebben we geluk.

De meeste zijn maar 10 cm breed.

 

En hoeveel wij er hier hebben ?

 

'manifestó que no hay una estadística de cuántos topes hay en la ciudad, pero para dar una idea de la gran cantidad, pero tan sólo en las vías primarias, como Francisco Villa y Mariano Escobedo, se contabilizaron dos mil.'

 

En hier spreken we niet van een stad, niet van een gemeente, niet van een dorp, maar gewoon van wijk met ongeveer 850 huizen.

M.a.w meer verkeersdrempels dan huizen....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...