Jump to content
  • 0

automatisch exporteren naar *.txt bestand

nitsuko

Question

Posted

ik wil een export van email adressen naar een tekst bestand automatisch maken. ik heb zelf het zover voor elkaar dat alle adressen met namen als komma gescheiden worden neergezet in een tekstvak in filemaker6.

ik kopieer en plak dit dan in een *.txt bestand zodat ik het kan importeren in outlook-express. weet iemand hoe ik de data automatisch in een *.txt bestand kan zetten?

Bedankt

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Klik onder File op Export of zoiets (6 is al zolang geleden, sorry) en volg de instructies. De rest gaat vanzelf. Wil je meer info, klik dan eens op de online help. Daar staat de hele procedure nog eens uitgelegd. Je zal dan zien dat al je eigen werk overbodig is geweest.

Advies (we geven die hier graag, omdat de meesten onder ons ze zelf niet volgen...): lees eerst de online help en begin pas dan met het werk. Nu doe je het omgekeerde en verspil je energie en tijd.

Met een vrolijke kwinkslag en... welkom op dit forum.

• 0
Posted

dank voor je antwoord, ik had je idee al uitgevoerd, echter je wordt gek van al die vinkjes zetten of weghalen van wat je wil exporteren. ik wil alleen naam en email adressen in een csv tekst bestand plaatsen.

gr. martin

• 0
Posted

Sla iedere export routine op in een (restore)script, dan moet je de vinken maar 1 keer zetten.

Ieder script een andere naam, trigger de script die je nodig hebt voor de export die je wil doen.