Ga naar inhoud
  • 0

Een moeilijke berekening ...


Stardust

Vraag

 

Gezien ik dit bericht niet wissen kan, heb ik het dus geledigd ... het probleem lag bij mezelf ... eerst nadenken, vervolgens gaan roken, terug nadenken, op het hoofd slaan, terug gaan roken de formule minitieus volgen en ... Eureka!!

 

Met mijn welgemeende excuses, jullie verveeld te hebben met mijn stommiteiten :oops:

 

 

Danny 8)

aangepast door Gast
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Kan er mij iemand zeggen waarom deze formule soms wel en soms weer niet werkt,

 

De verschillende Yes/No aanduidingen die je gebruikt kunnen een rol spelen.

 

Afhankelijk hoe die moeten ingevuld/aangepast worden, gaat dat voor conflikten zorgen.

 

Ga eerst eens na wat er kan gebeuren indien 1 veld van Yes naar No gaat en wat dan de logische waarde moet zijn in een ander Yes/No veld.

 

Daar spelen je Business Rules een rol in.

 

Je moet dus nagaan of, indien je ergens een Yes waarde hebt b.v. of er mandatory ergens een Yes of No waarde moet zijn.

 

Zo-n lange Case() berekening is gewoonlijk prone voor foute uitkomsten indien de Yes/No handmatig moet ingevuld/aangepast worden.

 

Probeer eerst de voorwaarden (Yes/No) conditioneel te maken. Dat gaat je Case() al drastisch inkorten.

Link naar reactie
  • 0

Dank je Jean,

 

 

Jij was helaas sneller dan ik ...

 

Maar inderdaad ... zoals ik het bericht hierboven ondertussen reeds gewijzigd heb ... een dikke stommiteit van mezelf ... ik heb al niet zoveel grijze massa tussen de oren zitten, dus was ik wat te voorbarig met mijn vraag.

 

Ondertussen het boeltje eens grondig nagekeken na me zelf tot rust gebracht te hebben d.m.v. nicotine (ik dacht dat alcohol hier geen soelaas zou brengen) en me zelf gedwongen alles stap per stap na te kijken en te controleren (dat worden weer overuren) zag ik dat er een aantal zaken niet conform waren in mijn denkwijze.

 

Het probleems is zoals steeds dat veel zaken hier 'on the fly' dienen te gebeuren en dat men vaak veel later tot het inzicht komt dat sommige formules niet geheel waterdicht blijken.

 

Helaas ben ik geen prakkizerend jezuiet anders kon ik me nu gaan zelfkastijden en anderzijds dat professionele met mijn staatsloon eveneens buiten kijf staat, zoek ik naar een passsende zelfbeteugeling.

 

Anderzijds zoals steeds, Jean, bedankt voor de tips en het advies, dat ik soms wel vergeet maar nimmer in de wind slaag.

 

Vanuit een zonnig Brussel tot in een broeierig Mexico met vriendelijke groet,

 

Danny 8)

Link naar reactie
  • 0
Gezien ik dit bericht niet wissen kan, heb ik het dus geledigd ... het probleem lag bij mezelf ... eerst nadenken, vervolgens gaan roken, terug nadenken, op het hoofd slaan, terug gaan roken de formule minitieus volgen en ... Eureka!!

Laat een vraag waar al een antwoord op is binnengekomen altijd staan. Mocht je inmiddels zelf het antwoord gevonden hebben, meld dit dan in een andere post in dezelfde draad, dan hebben andere mensen er misschien nog iets aan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...