Ga naar inhoud
  • 0

Asjemenou ( opgelost)


Jerry

Vraag

Had ik met veel pijn en moeite een lay out gemaakt waarin ik portalen had met de dagen van de week. Dit werkte super! In mijn planningsoverzicht mooi alle opdrachten, personeel en alles en in mijn weekoverzicht mooi per dag iedereen die werkte in een oogopslag te zien.

 

Maar nu...heb ik de lay-outs aangepast. Een kleurtje hier een lijntje daar en prompt zijn nu ook mijn records weg :twisted: .

 

Ik heb alles nagekeken en theoretisch staat alles goed.

Rara waar zijn mijn records?

aangepast door Gast
Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank heren, ik zal even kijken.

 

Ik had inderdaad alleen maar op lay-out niveau het een en ander gewijzigd. Het kan ook haast niet aan iets anders liggen.

 

Het gekke is dat ik een nieuw portaal van een van de gerelateerde tabellen erin heb gezet en dat ook niet werkt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu 31 records aangemaakt die ik in mijn gewone overzicht kan zien.

 

Als ik naar mijn andere lay-out overschakel en de statusbalk bekijk zie ik dat er 31 records gevonden zijn. Hij laat ze echter nog steeds niet zien.

 

Omdat het gerelateerde tabellen zijn heb ik de relatievelden even zichtbaar gemaakt en ook dat staat goed.

 

De letterkleur is trouwens ook zwart :wink:

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

ja , je hebt gelijk. ik ga even knippen en plakken.

 

Hmm hoe ga ik dat makkelijk doen?

 

Ik heb 181 velden en 8 subtabellen.......

 

Nu heb ik van een andere gerelateerde tabel ook een portaal ingevoegd en de records daarvan zijn wel te zien.

 

Toch een fout gemaakt in de relatie/velden veranderd?

 

20:56 ik kan me voorstellen dat je er niets mee kan. Ik kan geloof ik niet de hele relatiegrafiek toevoegen?

Verdwenen records.fp7

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Ok, dat is wat minder tijdrovend dan een nieuwe maken.

 

Ik zal even wat samenstellen.

 

Ik probeerde 26 mb naar je te sturen. Ben benieuwd of dat lukt.

 

Ik ben er inmiddels achter dat het een relatiefout moet zijn.

 

Ik heb in de zoekmodus een * ingevoerd en krijg de melding: "Deze bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat een of meerdere relaties tussen deze tabellen ongeldig zijn"

Link naar reactie
  • 0

Nou zag ik in mijn backup dat de relatie nu andersom staat dan in het origineel:

 

1. regels regels 2

2. regels2 regels

 

Maakt dat iets uit?

 

8O Hocus Pocus..... 8O

 

In mijn relatiegrafiek staat de brontabel.

Als ik de gerelateerde tabellen er links of rechts van zet veranderd de volgorde.

Regels-Regels8

Regels8-regels

 

maar ja, nog geen record te zien

Knipsel.JPG.26d3ce6979924392a133ed7a83f2df54.JPG

Link naar reactie
  • 0

Wat bleek: ik had kennelijk bij het aanpassen van de lay-out ergens een indexering uitgevinkt.

 

Hoe ben ik er nu achtergekomen: ik heb een veld van de brontabel in een gerelateerde tabel gezet. Toen zag ik :"index ontbreekt".

 

Vervolgens ben ik alle velden gaan vergelijken en er was inderdaad een veld met een verkeerde indexering. Vinkje uit en het werkt!

 

Met dank aan alle meedenkers.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...