Jump to content
  • 0

Asjemenou ( opgelost)

Jerry

Question

Had ik met veel pijn en moeite een lay out gemaakt waarin ik portalen had met de dagen van de week. Dit werkte super! In mijn planningsoverzicht mooi alle opdrachten, personeel en alles en in mijn weekoverzicht mooi per dag iedereen die werkte in een oogopslag te zien.

Maar nu...heb ik de lay-outs aangepast. Een kleurtje hier een lijntje daar en prompt zijn nu ook mijn records weg :twisted: .

Ik heb alles nagekeken en theoretisch staat alles goed.

Rara waar zijn mijn records?

Edited by Guest

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Dank heren, ik zal even kijken.

Ik had inderdaad alleen maar op lay-out niveau het een en ander gewijzigd. Het kan ook haast niet aan iets anders liggen.

Het gekke is dat ik een nieuw portaal van een van de gerelateerde tabellen erin heb gezet en dat ook niet werkt.

• 0

Ik heb nu 31 records aangemaakt die ik in mijn gewone overzicht kan zien.

Als ik naar mijn andere lay-out overschakel en de statusbalk bekijk zie ik dat er 31 records gevonden zijn. Hij laat ze echter nog steeds niet zien.

Omdat het gerelateerde tabellen zijn heb ik de relatievelden even zichtbaar gemaakt en ook dat staat goed.

De letterkleur is trouwens ook zwart :wink:

Edited by Guest
  • 0

ja , je hebt gelijk. ik ga even knippen en plakken.

Hmm hoe ga ik dat makkelijk doen?

Ik heb 181 velden en 8 subtabellen.......

Nu heb ik van een andere gerelateerde tabel ook een portaal ingevoegd en de records daarvan zijn wel te zien.

Toch een fout gemaakt in de relatie/velden veranderd?

20:56 ik kan me voorstellen dat je er niets mee kan. Ik kan geloof ik niet de hele relatiegrafiek toevoegen?

Verdwenen records.fp7

Edited by Guest
  • 0

Ok, dat is wat minder tijdrovend dan een nieuwe maken.

Ik zal even wat samenstellen.

Ik probeerde 26 mb naar je te sturen. Ben benieuwd of dat lukt.

Ik ben er inmiddels achter dat het een relatiefout moet zijn.

Ik heb in de zoekmodus een * ingevoerd en krijg de melding: "Deze bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat een of meerdere relaties tussen deze tabellen ongeldig zijn"

• 0

Nou zag ik in mijn backup dat de relatie nu andersom staat dan in het origineel:

1. regels regels 2

2. regels2 regels

Maakt dat iets uit?

8O Hocus Pocus..... 8O

In mijn relatiegrafiek staat de brontabel.

Als ik de gerelateerde tabellen er links of rechts van zet veranderd de volgorde.

Regels-Regels8

Regels8-regels

maar ja, nog geen record te zien

Knipsel.JPG.26d3ce6979924392a133ed7a83f2df54.JPG

• 0

Je zegt dat je in je layout hebt veranderd, bedoel je verschoven?

Staan je velden wel goed op portalen?

Staan je velden wel goed tussen de regels van de gedeelten?

Dan natuurlijk moet de relatie goed zijn tussen de portalen, maar dat was al gezegd.

• 0

Wat bleek: ik had kennelijk bij het aanpassen van de lay-out ergens een indexering uitgevinkt.

Hoe ben ik er nu achtergekomen: ik heb een veld van de brontabel in een gerelateerde tabel gezet. Toen zag ik :"index ontbreekt".

Vervolgens ben ik alle velden gaan vergelijken en er was inderdaad een veld met een verkeerde indexering. Vinkje uit en het werkt!

Met dank aan alle meedenkers.