Diverse geconverteerde fp5-bestanden (voorafgaandelijk onder handen genomen door MDM) waarvan alle mogelijke dubbele verwijzingen werden verwijderd.
Bij elk bestand werden dus de externe gegevensbronnen nagegaan en werd telkens geopteerd vbij elke externe fmp-bron voor een dubbele vermelding:
"file:Adres.fp7
fmnet:/reserve::netwerkIPadres1/VWin/adres.fp7"
Dit in de veronderstelling dat het tweede adres een hulp zou zijn voor elke client die wenst in te loggen vanop een andere netwerk-PC
het bewuste veld "reserve::netwerkIPadres1" wordt ingevuld door een "get"-instructie(IPadreshost) bij het openen op de host van de tweede file (nog geen tabellen, nee ..)
(op host enclient zelfs firewalls afgesloten)
op een client (win: fmp 8.5, Mac: 9 adv):
Bij het vervolgens openen op afstand krijg ik onder dat specifiek IP-adres inderdaad de diverse bestanden te zien .. maar -na het invullen van het paswoord - het opstarten van de opstartfile ( of zelfs van een ander bestand) geeft op de client geen enkel resultaat tenzij een zandloper en ...oa een "filemaker Pro" reageert niet meer ...
Op de host blijft alle ok.
Vragen:
Is mijn initiële externe bronreferentie verkeerd ?
Is de volgorde verkeerd ? (maw : eerst de "ip"-formulering ?)
Enkel de "file:xxxx.fp7" behouden ?
Zijn het de grote aantallen externe referentiebestanden die opspelen ?
Question
VWin
Hallo,
wellicht een klassieker voor de ervaren rotten:
(zie bijgevoegd pdf-bestandje)
Windows Xp met fmp 903;
Diverse geconverteerde fp5-bestanden (voorafgaandelijk onder handen genomen door MDM) waarvan alle mogelijke dubbele verwijzingen werden verwijderd.
Bij elk bestand werden dus de externe gegevensbronnen nagegaan en werd telkens geopteerd vbij elke externe fmp-bron voor een dubbele vermelding:
"file:Adres.fp7
fmnet:/reserve::netwerkIPadres1/VWin/adres.fp7"
Dit in de veronderstelling dat het tweede adres een hulp zou zijn voor elke client die wenst in te loggen vanop een andere netwerk-PC
het bewuste veld "reserve::netwerkIPadres1" wordt ingevuld door een "get"-instructie(IPadreshost) bij het openen op de host van de tweede file (nog geen tabellen, nee ..)
(op host enclient zelfs firewalls afgesloten)
op een client (win: fmp 8.5, Mac: 9 adv):
Bij het vervolgens openen op afstand krijg ik onder dat specifiek IP-adres inderdaad de diverse bestanden te zien .. maar -na het invullen van het paswoord - het opstarten van de opstartfile ( of zelfs van een ander bestand) geeft op de client geen enkel resultaat tenzij een zandloper en ...oa een "filemaker Pro" reageert niet meer ...
Op de host blijft alle ok.
Vragen:
Is mijn initiële externe bronreferentie verkeerd ?
Is de volgorde verkeerd ? (maw : eerst de "ip"-formulering ?)
Enkel de "file:xxxx.fp7" behouden ?
Zijn het de grote aantallen externe referentiebestanden die opspelen ?
7 answers to this question
Recommended Posts